تازه های کتاب

چهار کتاب اخیر جبهه فرهنگی انقلاب

به گزارش خوشه، چهار کتاب جدید از ناشران جبهه فرهنگی انقلاب در هفته گذشته منتشر شد. در ادامه به معرفی هر یک از این آثار خواهیم پرداخت. امیدواریم که با خواندن هر یک از این آثار لذت ببیرد. گفتنی است که میتوانید هر یک از این کتاب ها را از فروشگاه های عضو انجمن خوشه خریداری کنید.

«فتنه تغلب» اثر مصطفی غفاری

این کتاب شامل روایت‌هایی است از متن و فرامتن فتنه‌ ۸۸ که انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) آن را منتشر کرده است.

بخش‌هایی از این کتاب، روایت‌هایی از برخی سخنان و کنش‌های رهبر انقلاب را در بر می‌گیرد که دیگران آن‌ها را بیان نموده‌اند؛ از جمله حجت‌الاسلام حمید پارسانیا شرحی از جلسه‌ صمیمانه و گفت‌وگوهای صریح تعدادی از فضلای حوزه‌ علمیه با رهبر انقلاب اسلامی در اواخر تیرماه ۸۸ را ارائه نموده است.

آقای مصطفی غفاری، گردآورنده‌ «فتنه تغلب» در پاسخ به سؤال بخش کتاب KHAMENEI.IR درباره‌ علت استقبال از این کتاب گفت: «من فکر می‌کنم هم کسانی که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در سن بلوغ سیاسی بوده‌اند و هم نسل‌های جوان‌تر، هر یک به نحوی درباره‌ فتنه سؤالات و ابهاماتی دارند و امیدوارند که در این کتاب، دست‌کم پاسخ برخی از آن‌ها را دریافت کنند. البته فتنه‌گران و رسانه‌های حامی آن‌ها نیز این را به خوبی می‌دانند و خط تخریب به شکلی گشوده شده تا مخاطب را با القای پیش‌فرض‌هایی، از اصل مطالعه‌ کتاب منصرف کند. برای مثال شبکه و سامانه‌ رسانه‌ای انگلیسی که در وقایع ۸۸ صحنه‌گردان تبلیغاتی فتنه‌گران بود، با جدیت فعال شده و تاکنون ۴-۵ ویژه‌برنامه درباره‌ کتاب ساخته و پخش کرده است.

درعین‌حال من فکر می‌کنم نایاب شدن چاپ‌های اول و دوم کتاب در یک هفته، پاسخ مردم به این‌گونه تبلیغات مسموم است؛ چون آن‌ها فارغ از هیاهو به دنبال درکی عمیق‌تر از مسئله‌ اصلی فتنه ۸۸ و نحوه‌ مواجهه‌ نظام و رهبر انقلاب با این موضوع هستند.»

از ویژگی‌های چاپ جدید کتاب «فتنه تغلب» اضافه شدن نمایه برای استفاده‌ بهتر خوانندگان از مطالب کتاب و افزودن نکاتی در دیباچه برای معرفی مطالب و آشنایی اجمالی مخاطب با آن‌ها است. علاوه بر این، فهرست‌بندی کتاب هم بهینه شده است.

 «رهبر دارالعباده» اثر محمد علی جعفری

شھید آیت الله محمد صدوقی از جمله نزدیکان به امام خمینی(ره) و هدایتگران موثر انقلاب بودند که شخصیت و منش خاص ایشان، محبوبیت و مقبولیت کم نظیری در بین انقلابیها ایجاد کرده بود و اگرچه جنبه‌های حضور ایشان در استان یزد پر رنگ شده، اما نقش موثر ایشان در روند انقلاب اسلامی و فراتر از محدوده استان یزد قابل تامل و تدقیق است.


تاکنون بیش از ۱۰ عنوان کتاب و شمار زیادی مقاله درباره شخصیت شھید صدوقی به نگارش درآمده که هرکدام با ادبیاتی خاص و با نگاه و رویکردی متفاوت به بررسی و ثبت تصویر از ایشان پرداخته‌اند. اما آنچه که در کنار آثار پژوهشی مھم به نظر می‌آید، کتاب‌هایی است که علاوه بر مستند بودن، قابل استفاده و قابل درک برای عموم مردم باشد. صرف اینکه مؤلفی زندگی‌نامه شھید صدوقی و یا هر شخصیت دیگری را با ادبیاتی تحقیقی و به ارتباط چندانی نمی‌توانند با این آثار برقرار صورت انشائی تھیه کند، اگرچه کار قابل تقدیری است، اما عامه مردم معمولاً کنند.

در این نوشته کوتاه، مخاطب هم به قدرت استدلال و اتکای شهید صدوقی به نصرت الهی پی می‌برد و هم یکی از گره‌های فکری مبارزات زمان انقلاب برایش باز می‌شود که مبارزان چگونه با دست خالی و با ایمان به یاری خداوند، رژیم شاه را از پا درآوردند.

کتاب تازه منتشر شده‌ی «رهبر دارالعباده» با چنین انگیزه‌ای تدوین شده که در نوع خود درباره شهید صدوقی منحصر به فرد است. این کتاب در ۱۲۸ صفحه و با قیمت پشت جلد ۸۰۰۰ تومان به نگارش در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

کتاب «غبار در خرداد» اثر جواد موگویی

کتاب «غبار در خرداد»، جدیدترین اثر نویسنده آخرین نخست وزیر است که در ایام دهه بصیرت و نه دی روانه بازار شده است.

به گفته نویسنده کتاب تدوین این کتاب از  اواسط ۸۸ و در هیاهوی بحران‌ انتخابات آغاز شده است و به گفت‌وگو با بازیگران اصلی خرداد ۸۸ همچون فائزه هاشمی، عطریان‌فر، ابطحی، حداد عادل، محمد سلیمانی، روح‌الامین، کواکبیان، حمید رسایی، حسن بیادی، پرویز سروری، علی‌اصغر زارعی، علاالدین بروجردی و حسین طلا پرداخته است و کوشیده‌ است که  با گفت‌و‌گو با نقش‌آفرینان خرداد ۸۸ و مرور آن‌ روزها تصویری واقعی از یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات تاریخ انقلاب ارائه کند.

در برشی از کتاب آمده است:

۹ سال از آن روزها می‌گذرد و هنوز غباری که در این خرداد بر قامت ایران نشسته پاک نشده است. در این سال‌ها باید به جای عبور از این روزها ثانیه‌های آن را روایت می‌کردیم که نشد. و حالا ابهامات و سوال‌های آن خرداد غبار گرفته به دیواری محکم تبدیل شده که هر چه از آن می‌گذرد ضخیم‌تر می‌شود.

«غبار در خرداد» توسط  جواد موگویی در ۵۰۸ صفحه و قیمت پشت جلد ۴۰ هزار تومان تدوین و  توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

 

«پری‌دخت: مراسلات پاریس طهران» اثر حامد عسکری

مجموعه «پری‌دخت» با زیرعنوان «مراسلات پاریس طهران» شامل نامه‌هایی است که به زبان و نثر قاجار نوشته شده‌اند و داستان‌های عاشقانه‌ای دارند. در این کتاب نامه‌هایی بین شخصی به نام سیدمحمود که در فرانسه درس طبابت می‌خواند و پریدخت که در تهران است رد و بدل می‌شود. در میان ۴۰ نامه خرده قصه‌هایی روایت می‌شود که قطعاً برای خوانندگان جالب خواهد بود.

در چکیده این کتاب آمده است:

از عشق ناگزیریم و بدان محتاج، چونان تشنه از آب. اجدادمان در غار‌ها آب می‌نوشیدند و بر دیواره غار‌های اساطیری، چشم‌های دخترک قبیله بالادست را در سوسوی نورِ کم‌رمقِ آتشی در میانه غار نقاشی می‌کردند. فرزندانمان هم در آینده در سفینه‌های فضایی آب می‌نوشند و دلشان برای یکی لک می‌زند و بر شیشه‌های بخار‌زده سفینه‌شان ناخودآگاه چشم‌هایش را شاید نه، ولی نامش را حتماً خواهند نوشت. این سیاهه روایتگر یکی از این عشق‌ها است در برشی از تاریخ سرزمینی که بسیار دوستش دارم. راستش را بخواهید قصه از یک شب زمستانی شروع شد؛ همان شبی که آویشن می‌نوشیدم و از گرمای جوراب حوله‌ای‌ام لذت می‌بردم. ناگهان در سرم صدای گریه‌های پریدخت پیچید و آویشن را دو تا کردم و نشستم پای حرف‌های پری. از سیدمحمود گفت و نامه‌هایشان. رسول امانت‌داری بودم که مبعوثم کرده بودند برای روایت عشقشان…. آن‌ها گفتند و من نوشتم. بخش‌هایی از آن را در صفحه مجازی‌ام منتشر کردم و بسیار استقبال شد.

پس از آن نوشتم و خط زدم، نوشتم و خط زدم تا دست‌آخر همین شد که می‌بینید. آلفرد هیچکاک جایی گفته بود: «زن‌های قصه‌هایتان را اذیت کنید، مردم دوست دارند» و بدین‌وسیله همین‌جا از پریدخت‌خانم معذرت می‌خواهم. زندگی خودش بود و من فقط راوی بودم…. دیگر فکر نمی‌کنم حرفی مانده باشد.

این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه به تازگی از سوی انتشارات قبسات که همان مهرستان قدیم است با تیراژ دو هزار نسخه و بهای ۲۲ هزار تومان به بازار آمده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه