دنیای کتاب

اسم دیگری در راه است

به گزارش خوشه، سعید مکرمی، مدیرمسئول انتشارات اسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره افتتاح کتاب‌فروشی جدید نشر اسم بیان کرد: تا اواسط تیر‌ماه مدیریت، نیرو‌ی انسانی و همه کالا‌های فروشگاه ترنجستان با نشان تجاری نشر «اسم» از ترنجستان به فروشگاه جدید نقل مکان می‌کنیم. دلیل اصلی این جابه‌جایی نیز اتمام قرار‌داد با مجموعه است.

وی در تشریح رویکرد‌های جدید در اداره فروشگاه جدید نشر اسم افزود: رویکرد‌های کلان در فروشگاه جدید، ادامه سیاست‌های پیشین است، با این تفاوت که این جا‌به‌جایی با کوله‌باری از تجربه همراه است؛ علاوه‌براین با توجه به 400مترمربع فضای فروشگاه، ظرفیت‌ها برای ایجاد تنوع از‌جمله نوع چیدمان برای گردش مشتری بین قفسه‌ها باز است.

مکرمی ادامه داد: همه محصولات و خدمات بخش‌های مختلف در یک طبقه عرضه می‌شود؛ بنابراین هم‌افزایی بیشتری را شاهد خواهیم بود. بیش از 70 درصد کتاب‌فروشی جدید به عرضه کتاب اختصاص دارد. معتقدیم در کتاب‌فروشی که خدمات جانبی ارائه می‌دهد فعال هستیم نه کافه که چند کتاب هم دارد؛ به‌عبارت دیگر کافه و اسباب‌بازی دورچینِ اصل موضوع یعنی کتاب است.

وی درباره اهمیت و تاثیر تقویت رویکرد تخصصی در تقویت بنیه کتاب‌فروشی‌ها در شرایط فعلی بازار ضعیف اقتصادی گفت: نگاه سنتی  برای کتاب‌فروشی عواید کسب و کار را نادیده می‌گرفت؛ قدیمی‌‌تر‌ها این شغل را صرفا فرهنگی تعریف می‌کردند اما نگاه حرفه‌ای به دوره فروش، گردش کالای قفسه‌ها و اینکه کتاب‌فروشی به انبار ناشران و پخشی‌ها ‌تبدیل نشود توجه دارد.

مکرمی ادامه داد: اگر در شرایط فعلی حتی با نگاه حرفه‌ای نمی‌توان به رشد کتاب‌فروشی فکر کرد، حداقل می‌توان به حیات آن امید‌وار بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اصول حرفه‌ای اداره کتاب‌فروشی افزود: راه برون‌رفت از وضعیت موجود برای کتاب‌فروشی‌ها توجه به ابعاد حرفه‌‌‌ای‌تر و ویژگی‌ اقتصادی این حرفه است در نتیجه کتاب‌فروش کنترل سرمایه و کاهش رسوب سرمایه را فرا می‌گیرد.

مدیرمسئول انتشارات اسم بیان کرد: در اداره ترنجستان سروش به‌‌عنوان یکی از پرکار‌ترین فروشگاه‌های خیابان انقلاب تلاش شد به اصول حرفه‌ای توجه شود؛ بنابراین موفق شدیم توقف کالایی را به حد معقول برسانیم.

مکرمی گفت: تجربه‌ فعالیت در ترنجستان سروش، موجب شد تا در بحران اقتصادی دچار ایست کاری نشویم و در مواقع ضروری تغییر استراتژی دهیم نمونه این تغییر نیز جابه‌جایی بعد از به توافق نرسیدن با مالک است. راه آسان تعطیعی بود اما ما راه‌حل سخت را انتخاب و نیروی انسانی تربیت شده طی شش سال گذشته را حفط کردیم.

فروشگاه جدید نشر اسم در خیابان انقلاب نرسیده به چهار راه وصال پلاک پلاک 26/11 واقع شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه