دنیای کتاب

نظر سه «بانو» درباره یک «دهکده»

به گزارش خوشه و به نقل از خبرگزاری مشرق، کتاب «دهکده خاک بر سر» نوشته فائضه غفار حدادی در مدت کوتاه انتشار جدیدش از سوی انتشارات سوره مهر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده. آنچه در ادامه می خوانید، سه یادداشت از سه بانو درباره این کتاب است که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

 

یادداشت اول

اگر روحیه تان داغون است و نیاز به یه شادی بزرگ و خنده های زیاد دارید این کتاب پیشنهاد خوبی میتونه باشه.
کتاب شرح خاطرات خانوم حدادی از یک سال زندگی تو لوزان سوئیسه و به شدت زیبا و روان و خواندنی و سرگرم کننده س
یه نفس خوندمش و لذت بردم ازش.
شباهت زیادی داره به کتاب در پس کوچه های اروپا آقای دلاوری اما اگه پست مربوط به اون کتاب رو بخونید میبینید از عدم انسجام زمانی و پراکندگی خاطرات توش گله دارم این کتاب اصلا اینطوری نیست یعنی کاملا طبق زمان پیش میره و خاطرات به هم مرتبط هستن .
اطلاعات خوبی هم بهتون میده در مورد سبک زندگی در لوزان و تا حدودی اروپا.
اینم بگم که این کتاب محدود به لوزان نیست و ایشون هرسفری رفتن طی این یک سال به کشورای دیگه اروپا سفرنامه شو نوشتن و آخر کتاب اضافه شده این سفر نامه ها که اونا هم شیرین و جذاب و مفیده
در کل جزو کتابایی که با اطمینان پیشنهاد میدم همیشه و میدونم از خوندنش پشیمون نمیشید.
بخونیدش و لذت ببرید.
قسمتی از متن کتاب:

“یکی این روزها علیرضا را تعقیب کند و آواز ها و سرودهایی که بلند بلند در معابر عمومی و اتوبوس و مترو میخواند را ترجمه کند،شک نمیکند که این بچه جهت تبلیغ دینی از طرف جمهوری اسلامی ماموریت دارد!از آنجا که هنوز کارت اقامت نیامده است و هنوز تلویزیون و اینترنت نداریم،علیرضا وقتش را با دیدن سی دی هایی که برایش آوردیم میگذارند.سی دی ها هم به علت خریداری شدن از نمایشگاه قرآن پرند از از قصه ها و سرود های مذهبی که علیرضا آنها را بلند بلند در پارک و خیابان و اتوبوس تمرین میکند.همین امروز در جواب یک دختر بی حجاب ایرانی که از علیرضا خواست شعر بخواند به جای«یه توپ دارم قلقلیه»خوند:«یاد امام و شهدا..دلو میبره کرب و بلا..!»

یادداشت دوم

دهکده ی خاک بر سر، نوشته ی خانم فائضه غفار حدادی، روایتی کاملا زنانه از سفر به لوزان سوئیس است ، لوزانی که اینجا میشناسی از نگاه یک بانوی شیرین زبان آذری است…
با فرهنگ مردم لوزان در قالب یک مستند جذاب و از زبان یک راوی خوب آشنا می شوی ..
بدون آنکه بخواهی ،هم پای نویسنده و داش علی سوار اتوبوس میشوی و به مرکز خرید میروی ، به سمت کلیسا کشیده می شوی و سر از بازار دست فروشان در می آوری ، سوز سرما و بارش برف احساس میکنی ، در کتابخانه دانشگاه از وای فای رایگان استفاده میکنی و …

فوق العاده جذاب و شیرین و مملو از احساسات …

دیروز تاسوعا بود …دلگیر و ابری و طولانی…عصری حلوا درست کردم ، برای امام حسین ، اما مگر جایی داشتم که پخش کنم؟
به تعدادشان شله زرد و حلوا در ظرف ریخته و تزیین کردم…روی شله زردها نوشتم

یادداشت سوم

به گیرنده‌هایتان دست نزنید. درست می‌بینید. نام کتاب پیش روی شما “دهکده خاک بر سر” است. کتاب “دهکده خاک بر سر” شامل روایت‌های یک زن جوان، همسر و مادری است از یک سال زندگی در شهر لوزانِ سوئیس. نویسنده این روایت‌ها را با بیانی ساده و دل‌نشین با چاشنی طنز نوشته و شما را چنان با خود همراه می‌کند گویی کنار او در خیابان‌های لوزان قدم برمی‌دارید و در موقعیت‌های مختلف با او هم‌ذات‌پنداری می‌کنید.

باز هم درست می‌بینید. نویسنده‌اش فائضه است با همان ضِ که نام مرا می‌نویسند؛ “فائضه خانم حدادی”. کامل‌ترش “فائضه غفار حدادی” است. گویا قرار است درباره حواشی زیادی که نام و نام خانوادگی‌ نادرش برای او به ارمغان آورده، کتابی بنویسد.
فارغ از شوخی با خواندن کتاب شیفته تواضع و متانتش خواهید شد.

این کتاب را به دختران نوجوان و جوان و زنان همیشه جوان پیشنهاد می‌کنم. برای هدیه هم بسیار مناسب است. قابل توجه آقایان جوان جویای نام و آقایانی که دل‌شان جوان مانده.
همین حالا می‌توانید این کتاب را از @bofe.ketab آن هم با تخفیف تهیه کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه