پاسخ به پرسش‌های مهدوی کودکان با این کتاب

نشر جمال کتاب‌های «ببین خدا چه کرده» و «پرسش و پاسخ مهدوی» به قلم علی شعیبی را در حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «ببین خدا چه کرده»، نوشته علی شعیبی به تازگی توسط نشر جمال منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. شعیبی که از نویسندگان جوان اما نام‌آشنا در حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان است، در کتاب تازه خود بر موضوع تفکر در آفرینش و تأثیر آن در تربیت کودک و نوجوان تأکید دارد.

شعیبی، کتاب «ببین خدا چه کرده» را با الهام و برگرفته از کتاب «توحید مفضل» نوشته است؛ «توحید مفضَّل» یا کتاب «فَکِّر» کتابی است مشتمل بر حدیثی طولانی از امام صادق(ع) با موضوع حکمت و خداشناسی و اسرار آفرینش که طی چهار جلسه بر مفضل بن عمر جعفی املا شده است. با این حال نویسنده سعی کرده است با بهره‌گیری از روایتی جذاب و گاه همراه با طنز، مفهوم حدیث شریف را با زبانی کودکانه به مخاطب کودک و نوجوان خود منتقل کند. 

به اعتقاد شعیبی؛ ارتباط با پروردگار و شناخت او، عقل انسان را رشد و آرامش را به فرد هدیه می‌دهد. انسان‌ها برای ارتباط با خداوند، ابتدا باید او را بشناسند. 

این نویسنده افزود: کتاب «ببین خدا چه کرده»  برگرفته از کتاب توحید مفضل است و مخاطب کودک و نوجوان خود را با زبانی ساده و از راه تفکر در آفرینش انسان‌ها، حیوانات، گیاهان، آسمان و زمین با خداوند قدرتمند آشنا می‌کند.

وی همچنین در گفت‌وگو با تسنیم، از انتشار کتاب دیگری در حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: کتاب «پرسش و پاسخ مهدوی» عنوان این کتاب است که توسط نشر جمکران برای گروه سنی «ب» و «ج» منتشر شده است. کتاب حاضر در قالب پرسش و پاسخ تنظیم شده و با تصاویر جذاب تلاش دارد به صورت مختصر به زندگی امام زمان(عج)، ظهور ایشان و ماجرای بعضی از تشرفات به خدمت ایشان بپردازد. 

شعیبی با بیان اینکه تصویرگری کتاب «پرسش و پاسخ مهدوی» برعهده عاطفه فتوحی بوده است، یادآور شد: پاسخ های این کتاب غالباً از احادیث مشهوری گرفته شده که در رابطه با زندگانی امام زمان(عج) در منابع شیعه نقل شده است.

خروج از نسخه موبایل