بهارانه ۱۴۰۱ فروردین یا خرداد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری طرح بهارانه ۱۴۰۱ در فروردین یا خرداد خبر داد.

 

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به ادامه‌دار بودن طرح‌های فصلی حمایت از کتاب‌فروشی‌ها در سال 1401 گفت: طرح بهارانه کتاب را در بهار سال 1401 برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به زمان برگزاری این طرح ادامه داد: هنوز زمان دقیق مشخص نشده است،‌ یا در فروردین و قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران یا در خرداد و بعد از نمایشگاه کتاب تهران طرح بهارانه را برگزار خواهیم کرد.

آخرین طرح حمایت فصلی در سال 1400 مربوط به پاییزه کتاب است که از 29 آبان آغاز شد و تا سوم آذر در شهرهای بزرگ، به پایان رسید و تا پایان این روز، بیش از 423 هزار جلد کتاب، به‌ارزش بیشتر از 28 میلیارد تومان به فروش رسید. در رویکردی تازه از خانه کتاب و ادبیات ایران، این طرح در شهرهای کمترتوسعه‌یافته تا 8 آذر ادامه یافت. در این دوره از طرح که با حضور 986 کتابفروشی برگزار شد، 750 کتابفروشی در مراکز استان‌ها و 236 کتابفروشی در شهرستان‌ها بودند.

با پایان طرح در شهرهای بزرگ بر اساس اعلام خانه کتاب و ادبیات ایران، طرح فصلی کتاب در 41 کتابفروشی، در 25 شهر و در 12 استان کشور که کمترتوسعه‌یافته به حساب می‌آیند تا هشتم آذر ماه ادامه یافت، هنوز آماری درباره این بخش از پاییزه منتشر نشده است اما استان کردستان با پنج شهر و 12 کتابفروشی و خراسان رضوی با چهار کتابفروشی در چهار شهر، بیشترین حضور را در فهرست کتابفروشی‌های شهرهای کم‌برخوردار را دارند.

زمستانه کتاب در زمستان 1400 برگزار نشده است.

خروج از نسخه موبایل