دنیای کتاب

بهارانه ۱۴۰۱ فروردین یا خرداد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری طرح بهارانه ۱۴۰۱ در فروردین یا خرداد خبر داد.

 

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به ادامه‌دار بودن طرح‌های فصلی حمایت از کتاب‌فروشی‌ها در سال 1401 گفت: طرح بهارانه کتاب را در بهار سال 1401 برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به زمان برگزاری این طرح ادامه داد: هنوز زمان دقیق مشخص نشده است،‌ یا در فروردین و قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران یا در خرداد و بعد از نمایشگاه کتاب تهران طرح بهارانه را برگزار خواهیم کرد.

آخرین طرح حمایت فصلی در سال 1400 مربوط به پاییزه کتاب است که از 29 آبان آغاز شد و تا سوم آذر در شهرهای بزرگ، به پایان رسید و تا پایان این روز، بیش از 423 هزار جلد کتاب، به‌ارزش بیشتر از 28 میلیارد تومان به فروش رسید. در رویکردی تازه از خانه کتاب و ادبیات ایران، این طرح در شهرهای کمترتوسعه‌یافته تا 8 آذر ادامه یافت. در این دوره از طرح که با حضور 986 کتابفروشی برگزار شد، 750 کتابفروشی در مراکز استان‌ها و 236 کتابفروشی در شهرستان‌ها بودند.

با پایان طرح در شهرهای بزرگ بر اساس اعلام خانه کتاب و ادبیات ایران، طرح فصلی کتاب در 41 کتابفروشی، در 25 شهر و در 12 استان کشور که کمترتوسعه‌یافته به حساب می‌آیند تا هشتم آذر ماه ادامه یافت، هنوز آماری درباره این بخش از پاییزه منتشر نشده است اما استان کردستان با پنج شهر و 12 کتابفروشی و خراسان رضوی با چهار کتابفروشی در چهار شهر، بیشترین حضور را در فهرست کتابفروشی‌های شهرهای کم‌برخوردار را دارند.

زمستانه کتاب در زمستان 1400 برگزار نشده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه