«میحانه، میحانه» روایتی از مقاومت مردم خرمشهر به چاپ رسید

رمان «میحانه، میحانه» به قلم محبوبه حاجیان‌نژاد در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رمان «میحانه، میحانه» به قلم محبوبه حاجیان‌نژاد در انتشارات سوره مهر در ۲۵۶ صفحه و با شمارگان ۱۲۵۰ منتشر شد.

این رمان گوشه‌ای از مقاومت مردم خرمشهر را در حمله عراق به ایران به تصویر می‌کشد. «میحانه، میحانه» ضمن این که خرمشهر در زمان گذشته و جنگ را روایت می‌کند، به خرمشهر در زمان حال و مشکلات و دغدغه‌های روز مردم آن نیز پرداخته است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به زبان شاعرانه و نو و تازه بودن سوژه و شخصیت اشاره کرد.

حاجیان‌نژاد این رمان را در دومین کارگاه رمان دفتر داستان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و زیر نظر استاد محمدکاظم مزینانی نوشته است. او پیش از این رمان‌های «یاماها» و «بوماران» و مجموعه داستان«ح.دو چشم» را در انتشارات سوره مهر به چاپ رسانده است.

در پشت جلد رمان «میحانه، میحانه» می‌خوانیم:

«خودت را پس می‌کشی و به دنبال راه فرار به چهارسو نگاه می‌کنی. قصه اما رهایت نمی‌کند. پنجه‌هایش را روی مچ دست‌هایت فشار می‌دهد و تو را با خود به جلو می‌برد. جرأت می‌کنی و روی پاها بلند می‌شوی. دست می‌اندازی و در تاریکی، ریشه‌های بیرق سه‌گوش زارعبدو و تک سیم دوپاره شده سازت را به دست می‌گیری. قصه دوباره تو را به منجلاب خود فرو می‌کشد. تو اما نفس تازه می‌کنی و تنت را از دست‌های سیاه دود گرفته‌اش پس می‌کشی…»

خروج از نسخه موبایل