تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«میحانه، میحانه» روایتی از مقاومت مردم خرمشهر به چاپ رسید

رمان «میحانه، میحانه» به قلم محبوبه حاجیان‌نژاد در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رمان «میحانه، میحانه» به قلم محبوبه حاجیان‌نژاد در انتشارات سوره مهر در ۲۵۶ صفحه و با شمارگان ۱۲۵۰ منتشر شد.

این رمان گوشه‌ای از مقاومت مردم خرمشهر را در حمله عراق به ایران به تصویر می‌کشد. «میحانه، میحانه» ضمن این که خرمشهر در زمان گذشته و جنگ را روایت می‌کند، به خرمشهر در زمان حال و مشکلات و دغدغه‌های روز مردم آن نیز پرداخته است. از ویژگی‌های این کتاب می‌توان به زبان شاعرانه و نو و تازه بودن سوژه و شخصیت اشاره کرد.

حاجیان‌نژاد این رمان را در دومین کارگاه رمان دفتر داستان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و زیر نظر استاد محمدکاظم مزینانی نوشته است. او پیش از این رمان‌های «یاماها» و «بوماران» و مجموعه داستان«ح.دو چشم» را در انتشارات سوره مهر به چاپ رسانده است.

در پشت جلد رمان «میحانه، میحانه» می‌خوانیم:

«خودت را پس می‌کشی و به دنبال راه فرار به چهارسو نگاه می‌کنی. قصه اما رهایت نمی‌کند. پنجه‌هایش را روی مچ دست‌هایت فشار می‌دهد و تو را با خود به جلو می‌برد. جرأت می‌کنی و روی پاها بلند می‌شوی. دست می‌اندازی و در تاریکی، ریشه‌های بیرق سه‌گوش زارعبدو و تک سیم دوپاره شده سازت را به دست می‌گیری. قصه دوباره تو را به منجلاب خود فرو می‌کشد. تو اما نفس تازه می‌کنی و تنت را از دست‌های سیاه دود گرفته‌اش پس می‌کشی…»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه