دنیای کتاب

تابستانه کتاب قطعا برگزار خواهد شد

به گزارش خوشه، به نقل از ایبنا، نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب درباره نتایج برگزاری نشست مشترک با مسئولان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تامین بودجه برگزاری تابستانه کتاب بیان کرد: تابستانه کتاب قطعا برگزار می‌شود و در جلسه روز گذشته نیز مقرر شد تاریخ دقیق برگزاری این رویداد فرهنگی از سوی موسسه خانه کتاب تعیین شود.

به گفته وی، به احتمال زیاد اواخر مرداد و یا اوایل شهریور شاهد برگزاری تابستانه کتاب خواهیم بود.

حسینی‌‌پور درباره سقف اعتباری این طرح گفت: سقف اعتباری هفته آینده مشخص خواهد شد. اما یکی از مهم‌ترین رویکرد‌ها در اجرای تابستانه کتاب توجه به کتاب‌های تالیفی است؛ بنابراین درصد یارانه حمایتی از کتاب‌های تالیفی در مقایسه با ترجمه افزایش پیدا می‌کند. تاکید داریم تا در این دوره جریان تخصیص یارانه با ضابطه بیشتری انجام شود.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با تاکید بر توجه به کتاب‌فروشی‌های متاطقع کم برخوردار در طرح تابستانه کتاب افزود: برای توسعه عدالت فرهنگی با تاکید بر توجه بیشتر به کتاب‌فروشی‌های مناطق کم برخوردار یکی دیگر از رویکرد‌‌ها در اجرای طرح تابستانه کتاب است.

حسینی‌پور بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در این دوره تشکیل کمیته رسیدگی به تخلفات احتمالی کتابفروشان در طرح‌های فصلی است. هفته آینده نیز آیین‌نامه و اعضای این کمیته مشخص و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در بدنه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دیدگاه برخی از منتقدان برگزاری طرح‌های تخفیف فصلی موسسه خانه کتاب ادامه داد: دو‌شنبه هفته آینده با حضور اهالی صنف درباره طرح‌های تخفیف فصلی، جلسه مشترکی برگزار خواهد شد. ما تاکید داریم برای اجرای هر ایده باید از خرد جمعی استفاده کرد و برای برگزاری طرح‌های تخفیف معدل نظرات را در نظر می‌گیرم.

حسینی‌پور افزود: عده‌ای از اهالی صنف مخالف دخالت دولت در امور صنفی هستند اما باید توجه داشت که  بسیاری از امور در کشور ما مانند آب، برق و نان با یارانه دولتی به دست مردم می‌ر‌سد بنابرابن حدف کامل حمایت‌های دولتی نیازمند گفت‌و‌گو‌های تخصصی و کلان است.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب بیان کرد: بسیاری از مخالفان طرح‌های تخفیف با توجه به شرایط فعلی بازار نشر از برگزاری طرح‌های تخفیف حمایت می‌کنند و این رویکرد را یکی از موفق‌ترین‌ ایده‌ها برای رونق بازار می‌دانند. علاوه براین اگر صنف، طرح جایگزینی را می‌شناسد اعلام کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه