دنیای کتاب

درخواست اتحادیه ناشران و کتابفروشان از رئیس جمهور

به گزارش خوشه و به نقل از روابط عمومی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، پیرو اقدامات و مکاتبات پیشین اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و نیز اتاق اصناف تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت با موضوع اقدام نادرست وزارت آموزش و پرورش درخصوص توزیع و فروش کتابهایدرسی، رئیس این اتحادیه در نامه‌ای به رئیس جمهور، درخواست کرد از این اقدام وزارت آموزش و پرورش که موجب تضعیف کتابفروشان می‌شود، جلوگیری کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی

با سلام و احترام

پیرو اعلان سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش، آن وزارتخانه اقدام به فروش کتب درسی (غیر از دوره ابتدایی) به شکل متمرکز از طریق سایت مربوط و تحویل در مدارس کرده است.

چنانکه مستحضرید چندین دهه است که فروش و توزیع کتب درسی مدارس کشور بر عهده صنف کتابفروش بوده است و مراجعه دانش آموزان به همراه والدین به کتابفروشی‌های اقصا نقاط کشور، ضمن رونق بخشی به این کسب و کار فرهنگی، موجب اقدامی در ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی می شده است.

تصمیم اخیر وزارت آموزش و پرورش برای عدم عرضه کتاب‌های درسی در کتابفروشی‌ها علاوه بر اینکه آسیبی جدی به کسب و کار تخصصی کتابفروشان است، در تناقض آشکار با اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین نظام صنفی جمهوری اسلامی ایران است؛ مراتب در ضیافت ماه مبارک رمضان هم حضوراً خدمتتان عرض شد و دستور پیگیری فرمودید. از این رو ضمن تقدیم تصویر مکاتباتی که پیش از این در این خصوص با وزیران محترم آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق اصناف تهران و از آن طریق با رئیس سازمان صمت صورت گرفته موجب امتنان خواهد بود نظر به اهمیت موضوع دستورات لازم در مورد جلوگیری از توزیع و فروش مستقیم کتابهای درسی توسط وزارت آموزش و پرورش را مبذول فرمائید.

با تجدید احترام

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، هومان حسن پور

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه