تازه های کتابمعرفی کتاب

«پسران آب و آتش»، روایت اولین اقتدار و حاکمیت ایرانی و شیعی زیر چاپ رفت

انتشارات کتاب جمکران مستندداستانی «پسران آب و آتش» روایتی از به قدرت رسیدن سلسله آل بویه ویژه نوجوانان را زیر چاپ برد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انتشارات کتاب جمکران مستند داستانی «پسران آب و آتش» روایتی از به قدرت رسیدن سلسله آل بویه ویژه نوجوانان را زیر چاپ برد.

بر اساس این گزارش، آل بویه، سلسله‌ای ایرانی‌ و شیعه، منسوب به بویه معروف به ابوشجاع که در خلال سال‌های ۳۲۲ تا ۴۴۸ق/۹۳۳-۱۰۵۶ م، بر بخش بزرگی از ایران و عراق و جزیره تا مرزهای شمالی شام حکومت داشتند.

سه برادر به نام‌های علی، حسن و احمد بنیانگذاران حکومت آل‌بویه مردانی شجاع و ایرانی بودند که حکومتی شیعی را در نقاط مختلف ایرانِ آن روز برپا کردند.

 

 

آشنایی با تاریخ ایران و شیعه، آن هم این مقطع مهم و تاثیرگذار برای نوجوانان کاری مطلوب است، اما خواندن کتاب‌های تاریخی برای خیلی‌ها، مخصوصا نوجوان‌ها کار سختی و حوصله سربری است. مخصوصا اگر ماجرای تاریخی مربوط به ۱۰۰۰ سال پیش باشد. 

داستان، قالب و راهکار مطلوبی است تا تاریخی که ظاهری خشک و غیرجذاب دارد برای نوجوان امروزی کشش داشته باشد. انتشارات «کتاب جمکران» این بار به سراغ آل بویه رفته و قلم روان و مطلوب «مسلم ناصری» آخرین اثر خو را  با نام «پسران آب و آتش» را به بازار نشر راهی کرده است. 

«پسران آب و آتش» مستندی داستانی از به قدرت رسیدن سلسه آل بویه است که در ۱۴۸ صفحه که به قلم مسلم ناصری در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن