تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«آفتاب در محراب» عصاره‌ای از ناب‌ترین لحظه‌های زندگی امام علی(ع) است

بهزاد دانشگر در کتاب «آفتاب در محراب» سعی کرده با تکیه‌ بر احادیث و روایات و زبانی ساده و روان در قالب ۱۰۰ برش کوتاه، زندگی امام علی علیه‌السلام را روایت کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «آفتاب در محراب» سومین جلد از مجموعه 14 جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» با محوریت زندگی داستانی امام علی(ع) است که به قلم بهزاد دانشگر نوشته شده است.
سبک زندگی امام علی(ع) همان سبک زندگی قرآنی و اسلامی است که باید شناخت و بر اساس آن زندگی کرد؛ زیرا آن حضرت(ع) در سایه تربیت پیامبر(ص) و قرآن بود و یکی از تبیین‌کنندگان و مفسران علمی و عملی قرآن به‌شمار می‌رود. اگر بخواهیم نگاهی کلی به زندگی آن حضرت بیندازیم، تاریخ زندگی ایشان به سه دوره اصلی تقسیم می‌شود: دوران کودکی و پرورش در دامان پیامبر اکرم (ص)، دوران رسالت پیامبر اکرم (ص) و جانفشانی‌های امام علی (ع) و دوران امامت امام علی (ع).کتاب «آفتاب در محراب »؛ برش‌های کوتاهی‌ است از زندگی و زمانه امام علی علیه‌السلام، به‌قلم بهزاد دانشگر که درباره حضرت امیر علیه‌السلام به رشته تحریر درآمده است.
نویسنده در این کتاب سعی کرده با تکیه‌ بر احادیث و روایات و زبانی ساده و روان در قالب یکصد برش کوتاه، زندگی امام علی علیه‌السلام را روایت کند. درواقع این کتاب عصاره‌ای از ناب‌ترین لحظه‌های زندگی آن امام همام است. اگر فرصت چندانی ندارید و از طرفی مایل هستید حضرت امیر علیه‌السلام را بهتر و بیشتر بشناسید، کتاب «آفتاب در محراب »گزینه بسیار خوبی است.

در بخشی از کتاب آمده است:

مهم‌ترین هنر معاویه ایجاد جنگ روانی بود. می‌دانست که علی علیه‌السلام در دل مردم حکومت می‌کند. پس تلاش می‌کرد محبت مردم را تبدیل کند به نفرت. برخی از یاران معاویه در شهرهای تحت حکومت امیرالمؤمنین علیه‌السلام آشوب به‌پا می‌کردند. زنان مسلمان را اسیر می‌کردند و در بازارها می‌فروختند. خانه‌هایشان را ویران می‌کردند تا مردم امنیت نداشته باشند. تا از حکومت امیرالمؤمنین ناراضی شوند. امام برای دفاع از مردم گروه‌هایی از سربازان را می‌فرستاد. اما آن‌ها سستی می‌کردند و می‌گفتند دیگر تاب جنگ ندارند. این اوضاع آخرین روزهای حکومت امام بود.

«آفتاب در محراب » سومین جلد از مجموعه 14 جلدی «چهارده خورشید و یک آفتاب» است که در 108 صفحه منتشر شده است. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به«وسعت آفتاب»؛ برش‌هایی کوتاه از زندگی و زمانه امام محمدتقی(ع) به‌ قلم اکرم کریم‌زاده؛ «آفتاب بر نی»؛ روایت داستانی از زندگانی امام‌حسین(ع) به‌قلم زینب عطایی، «آفتاب دانش» روایت داستانی از زندگانی امام محمد باقر(ع) به‌قلم بهزاد دانشگر؛ «مادر آفتاب»؛ روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) به‌قلم مهرالسادات معرک‌نژاد و «به شرط آفتاب»؛ روایتی از زندگی و زمانه امام‌رضا(ع) به‌قلم لیلا شمس و «تا همیشه آفتاب»؛ یکصد برش داستانی از زندگی امام زمان علیه‌السلام به‌قلم فرشته سعیدی اشاره کرد که در قالب مجموعه «چهارده خورشید و یک آفتاب» از سوی انتشارات شهید کاظمی چاپ و منتشر شده است.

علاقه‌مندان جهت مشاهده و تهیه این کتاب می‌توانند به کتاب‌فروشی‌های معتبرسراسر کشور مراجعه و یا از طریق سایت من و کتاب manvaketab.com و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه