تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«ابرهای سفید» اثر جدید نشر کتابستان به موضوع محیط زیست می‌پردازد

رمان «ابرهای سفید» نوشته مونا جوان، تازه‌ترین اثر منتشر شده از نشر کتابستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، رمان «ابرهای سفید» نوشته مونا جوان، تازه‌ترین اثر منتشر شده از نشر کتابستان منتشر شد. داستان این رمان رئال است و در فضای بکر و روستایی اتفاق می‌افتد.

قهرمانش دختر نوجوانی به نام مهرگل است. مهرگل مثل اکثر نوجوان‌ها دوست دارد دیده شود، اما برای این دیده شدن تلاش بیرونی‌ و ظاهری ندارد. او در دنیای ذهنی و زیبای خودش زندگی می‌کند.

او سعی می‌کند حتی مادرش را که با او سرد و خشن است را دوست بدارد. برای تمام دردهای پیرامونش دلیلی منطقی به سبک کودکانه بیافریند.

تنها همراه و همزبان او پدربزرگ مهربانش که روزگاری جنگلبان بوده. پدربزرگ مهرگل بانی رویش‌ و تولد جنگل‌های منطقه است. همراهی وی باعث دلی گرمی مهرگل است. از میان تمام آدم بزرگ‌ها هم تنها مهرگل است که می‌تواند لایق این باشد که جا پای پدربزرگش بگذارد.

داستان، داستان جنگل‌هایی است که توسط بی‌توجهی و زیاده‌خواهی بزرگتر‌ها شروع به سوختن می‌کند. ولی این بار قرار نیست فقط جنگل‌ها نابود شوند. بلکه قرار است این آتش زندگی مردم آبادی را هم نابود کند.

داستان اصلی رمان زیر خاکستر همین آتش‌ها شکل می‌گیرد. قرار است نوجوانان این آبادی از سوختن این جنگل‌ها چون ققنوس دوباره متولد بشوند و داستان تازه‌ای را رقم بزنند.

داستان مفهومی تربیتی با داستانی از جنگل و حفظ محیط‌ زیست دارد، اما این داستان در بستر روایتی متفاوت توسط روای نوجوان گرم‌ و جذاب روایت می‌شود.

داستان مهرگل و جنگل‌های بلوط و پدربزرگش شروع داستان‌های دیگری است که با پایان روایت مهرگل در این کتاب پایان نمی‌پذیرد و ماجراهای گرم تازه‌ای در راه است.

این رمان در ۲۲۰ صفحه و با قیمت  ۱۲۲ هزار تومان منتشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه