تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«اشک حوا» تازه‌ترین اثر شهدایی انتشارات سوره مهر به کتابفروشی‌ها رسید

«اشک حوا» اثر سیده معصومه حسینی که به زندگی‌نامه «سیده کلثوم موسوی» همسر «شهید حسین شاه‌حسنی» پرداخته است در انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «اشک حوا» نوشته سیده معصومه حسینی زندگی‌نامه سیده کلثوم موسوی همسر شهید حسین شاه‌حسنی در انتشارات سوره مهر چاپ رسید. 

سیده معصومه حسینی در تازه‌ترین اثرش سراغ سیده کلثوم موسوی همسر شهید حسین شاه‌حسنی رفته و زندگی او را از کودکی تا امروز در قالب داستانی پر احساس به شکلی روان به نگارش درآورده است. 

کتاب در ۹ فصل تنظیم شده که هر فصل برهه‌ای از زندگی شخصیت اصلی داستان را در برمی‌گیرد و عنوان هر فصل استعاره‌ای در راستای محتوای آن فصل است.

 سیده کلثوم موسوی زنی عاشق‌پیشه اهل روستای محمله، روستایی حوالی شهر خُنج در جنوب استان فارس است که به همسرش علاقه فراوانی دارد. او در طول زندگی خود فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کند که یکی از پردردترین این اتفاقات شهادت همسرش حسین است. اما او صبور و استوار ستون زندگی‌اش می‌شود و اجازه نمی‌دهد خانه‌اش فرو ریزد. او فرزندانش را در سایه این جمله می پروراند: «این شهید من، نه تنها پدر شما که پدر همه فرزندان ایران است.»

«اشک حوا» فقط خاطرات یک همسر شهید نیست، بلکه مجموعه‌ای از خرده فرهنگ‌ها، آداب و رسوم بومی و سبک زندگی روستایی است که در جامعه و تاریخی نه چندان دور به تصویر کشیده می‌شود و مخاطب را با حال و هوای خطه جنوب و نواحی جنوب استان فارس آشنا می‌کند؛ به طوری که خواننده می‌تواند با درک صحیحی از آن با قهرمان همزاد‌پنداری کند؛ گویی که سال‌ها با او زندگی کرده است.

در بخشی از کتاب درباره همسر شهید می‌خوانیم:

«در آسمان‌ها بود؛ بی‌هیاهوی طوفان. به زمین که آمد، دختر شد، زن شد، مادر شد و اشک شد…. کسی از آن سوی هستی، سیب‌به‌دست غم‌هایش را تماشا می‌کرد و اشک می‌ریخت. بهشت دریا شد، طوفان شد. خدا به او لبخند زد و اشک‌هایش را پاک کرد؛ اشک حوا….»

«اشک حوا» با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه و به قیمت ۱۸۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه