تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«انسان و مسیرهای پیش رو» در بازار نشر

سومین مجلد از «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» نوشته وحید لحمی و فرزاد یوسفی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ سلسله کتاب‌های «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» نوشته «وحید لحمی» و «فرزاد یوسفی» شیوه‌ای نو در تبیین معارف دینی است و ادامه‌دهنده راه کسانی که در سبک بیان معارف دینی تحویل آفریده‌اند. در این کتاب‌ها تلاش شده با ادبیاتی ساده و روان متنی مستند، علمی و دقیق ارائه شود. متنی که در عین علمی بودن، خشک و آکادمیک نیست.

انتشارات کتاب جمکران دو جلد از این مجموعه را پیش از این روانه بازار نشر کرده و حالا سومین جلد مجموعه با عنوان «انسان و مسیرهای پیش‌رو» نیز منتشر شده است.

در جلد سوم این مجموعه که چهارمین حلقه از سلسه حلقه‌های این مجموعه را شامل می‌شود، به این موضوع پرداخته می‌شود که هرچند خداوند مربی و مدبّر است، برنامه‌ریزی مربی برای متربی به وضعیت متربی بستگی دارد. در دنیا هر انسانی سه مسیر پیش‌روی خود دارد و درک هر تدبیر درزمینه رنج یا رزق یا سایر عرصه‌های زندگی، نیازمند درک صحیح از عملکرد انسان‌هاست. اینکه با قبول تدبیرگری حداکثری خداوند مسیر بندگی کردن برای افراد هموار می‌شود و پس از آن انسان‌ها در این مدرسه دنیا چه حالاتی را تجربه می‌کنند و در مسیر عبد و بندگی قرار می‌گیرند یا در مسیر عصیان و لجاجت.

کتاب «انسان و مسیرهای پیش رو» به قلم «وحید لحمی» و «فرزاد یوسفی» که سومین جلد از مجموعه کتاب «دریچه‌ای به حقیقت دنیا» هست در 206 صفحه و با قیمت 119 هزارتومان اخیرا توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«تا انسان در دنیاست، امتحان های الهی پابرجاست و هیچ کس از این قاعده مستثنا نیست و حتی انبیا هم امتحان‌های خودشان را پس می‌دهند و هر امتحان، دوراهی هواپرستی و خداپرستی است و اتفاقاً در سطوح بالاتر ، امتحان‌ها دقیق‌تر و ظریف‌تر است و هواپرستی‌ها پنهان‌تر و لحظه‌ای‌تر. برای یک پیامبر ، یک لحظه غفلت از یاد خدا کافی است تا سقوط کند. برای مؤمنان خالص، یک لحظه عجب یا ریا یا تسلیم نبودن دربرابر امر خدا کافی است تا آنان را دچار عواقب وخیمی گرداند. مربی دائماً در حال رصد وضعیت بندگان است و کوچک‌ترین خروج از مسیر را تذکر می‌دهد. ازسوی‌دیگر، کار شیطان تزیین اعمال و اغواگری است و دائماً تلاش می‌کند انسان را از کاستی‌ها و ضعف‌هایش غافل کند و اعمال او را در نظرش خوب جلوه دهد.»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه