تازه های کتابدنیای کتاب

«اورکت» وارد بازار نشر شد/ رمانی بر مبنای واقعیت

کتاب «اورکت» رمان‌گونه‌ای بر بال واقعیت، نخستین کتابی است که با استفاده از واقعیت افزوده، سرگذشت شهیدان اربابی را روایت می‌کند.

«اورکت» وارد بازار نشر شد/ رمانی بر مبنای واقعیت

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ کتاب «اورکت» رمان‌گونه‌ای بر بال واقعیت، نخستین کتابی است که با استفاده از واقعیت افزوده، سرگذشت شهیدان اربابی را روایت می‌کند. این کتاب، خاطرات بیش از ۲۵۰ نفر از ۲۰ شهر مختلف ایران را گردآوری کرده است. آوا که ماجرای شنیدنی سه برادر شهید را که از هم‌رزمان شهید احمد کاظمی بوده‌اند، حکایت می‌کنند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب «اورکت» این است که خواننده با استفاده از بارکد می‌‌تواند حدود ۱۲۰ فیلم مربوط به هر بخش را با استفاده از گوشی همراه و اسکن بارکد روی کتاب، مشاهده کنند. کتاب در ۴۸۳ صفحه و ۱۸ فصل به قلم عاطفه سادات موسوی به نگارش درآمده و ناشر آن انتشارات جمال است.

خاطرات شهیدان اربابی، روایت اصلی کتاب «اورکت»

کتاب «اورکت» به سرگذشت سه برادر شهید علی آقا، علی‌محمد و علی‌اصغر اربابی می‌پردازد که هر سه برادر شهید، از شهدای گرانقدر دفاع مقدس و همرزم شهید احمد کاظمی بوده‌اند. نویسنده در مقدمه کتاب می‌نویسد: بر این باوریم برای شهدا کار کردن، از شهدا گفتن و از شهدا نوشتن متصل به دو عامل است؛ توفیق یافتن و لیاقت داشتن. و اکنون در برابر عزیزانی که لیاقت و توفیق الهی شامل حالشان شد تا از سرداران شهید اربابی بگویند، سر تعظیم فرود می آوریم. اورکت رمان‌گونه‌ای است نشسته بر بستر خاطرات از زبان بیش از ۲۵۰ نفر … که در طول دو سال و نیم و با سفر به بیش از ۲۰ شهر به پهنای پنج استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، زنجان و تهران ضبط و ثبت شده است.

ادبیات داستانی و مستند بودن کتاب به روایت‌های واقعی، همراه با مشاهده فیلم افراد مختلف، همه بر جذابیت‌های این کتاب افزوده است.

بخش‌های مختلف کتاب «اورکت»

اورکت در ۴۲۳ صفحه در قطع رقعی به مرحله چاپ رسیده است. نویسنده در ۱۸ فصل به ماجراهای خواندنی از زندگی شهیدان اربابی پرداخته است. عناوین برخی از فصل‌های کتاب عبارت‌اند از «سیب گلاب»، «نان آجرپزی»، «پاسگاه»، «چادر گل شیشه‌ای»، «اورکت»، «معجون عشق»، «اکراه او و اصرار فرمانده»، «بزرگ‌ترین مرخصی من»، «زیر باران»، «سرّ میان آن دو»، «مدیریت علوی»، «یک صبح پاییزی»، «سبدی پر از سیب»، «در امتداد جاده» و «سر دلبران!».

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه