تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«برده سوم» اثر تمیم البرغوثی با ترجمه محمدرضا زائری در بازار کتاب عرضه شد

در آستانه میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) کتاب «برده سوم، شاهکار تمیم البرغوثی» حاوی متن و ترجمه قصیده این شاعر معاصر عرب در مدح پیامبر اکرم(ص) چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در آستانه میلاد با سعادت رسول اکرم صلى الله علیه و آله و سلم کتاب «برده سوم، شاهکار تمیم البرغوثی» حاوی متن و ترجمه قصیده این شاعر معاصر عرب در مدح پیامبر اکرم چاپ و منتشر شد.

تمیم البرغوثی شاعر جوان و پرآوازه معاصر مصری محبوب‌ترین و مهم‌ترین چهره ادبی نسل جوان در کشورهای عربی به شمار می‌آید که با مواضع ضدصهیونیستی و مدافع مقاومت شناخته می‌شود.

مدیحه او برای پیامبر اسلام در معارضه و نظیره سرایی با برده معروف بوصیری سروده شده است. بوصیری شاعر بزرگ قرن هفتم مدیحه‌ای برای پیامبر سرود که به «برده» شهرت یافت و در طول قرن‌های گذشته شاعران بسیاری به استقبال آن رفته یا آن را تخمیس کرده‌اند.

در میان برده‌های سروده شده طی قرن‌های اخیر، مدیحه‌ای که احمد شوقی شاعر بزرگ قرن گذشته مصر سرود بیش‌ترین شهرت را دارد و به عنوان برده دوم شناخته می‌شود. اکنون تمیم البرغوثی به میدان رقابت با آن دو شاعر بزرگ آمده و سومین برده را با ویژگی‌های قابل توجه در دویست بیت سروده است.

محمدرضا زائری این قصیده را ترجمه و معرفی کرده و همچنین شرحی در معرفی شخصیت و زندگی این شاعر و والدین او که هر دو از شاعران و نویسندگان معروف بوده‌اند نگاشته است. متن عربی قصیده نیز در کنار ترجمه فارسی آمده است تا کسانی که علاقمند به فراگیری ادبیات عربی هستند بتوانند از این کتاب استفاده کنند.

کتاب «برده سوم» را انتشارات خیمه در هشتاد و هشت صفحه و به قیمت ۷۰ هزار تومان منتشر کرده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه