تازه های کتابدنیای کتاب

برنامه‌های «به‌نشر» در هفته کتاب؛ از پویش نسل ضد تا کتابی برای غزه

مدیر عامل انتشارات به‌نشر از برنامه‌های متفاوت و متنوع این انتشارات در آستانه هفته کتاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین سعیدی، مدیر عامل انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) در مورد برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی به نشر در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: در برنامه‌های امسال تلاش کردیم علاوه بر تنوع موضوعی، برای همه سنین نیز برنامه اختصاصی داشته باشیم. سعیدی نکته قابل توجه برنامه‌های امسال را «مشارکت فعال با مجموعه‌های مختلف فرهنگی» برشمرد و افزود: امسال با برنامه ریزی صورت گرفته رویدادهای متنوعی با مشارکت آموزش و پرورش، حوزه علمیه، صدا و سیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی و شهرداری تهران و مشهد تدارک دیده‌ایم.

مدیرعامل به نشر گفت:  سه شنبه، ۲۳ آبان همزمان با نخستین روز از هفته کتاب که  «کتاب، کودک و نوجوان و دانش آموز» نام گرفته است، نقد و بررسی کتاب «رهایم نکن» با حضور نویسنده اثر قدرت الله صلح میرزایی و دکتر مهدی سیم ریزدر فروشگاه مرکزی به‌نشر (خیابان امام خمینی مشهد) برگزار می‌شود.

سعیدی از برگزاری اختتامیه پویش کتابخوانی خانواده در فروشگاه مرکزی به‌نشر با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ۲۴ آبان ساعت ۱۰ خبر داد و افزود: در همین روز ساعت هشت و سی دقیقه، نقد و بررسی کتاب «زن‌ها روحانی نمی‌شوند» با حضور اعظم عظیمی نویسنده اثر، دکتر اعظم رحمت آبادی مسئول پژوهش مکتب نرجس و زهرا تهرانیان معاون پژوهش واحد بین الملل مکتب نرجس و جمعی از اساتید حوزه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مکتب نرجس برگزار می‌شود.
وی برگزاری نشست نظری «رمان دینی و پایان رابطه» را برنامه به نشر در سومین روز از هفته کتاب عنوان کرد و گفت: این جلسه را در ساعت ۱۰ پنج شنبه، ۲۵ آبان که «کتاب، ترویج و کانون‌های مردمی» نامیده شده است با حضور آمنه پازکی به عنوان کارشناس و محقق، روزبه ساعتچی مجری و جمعی از نویسندگان در فروشگاه به نشر روبروی درب اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌کنیم.

سعیدی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مقاومت و جنایات رژیم اشغالگر در غزه، نشست «رسانه و مقاومت» همراه با رونمایی از چاپ دوم کتاب «غزه این سو و آن سوی مرز» با حضور محسن هوشمند رییس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس و مسعود سنجرانی مترجم کتاب غزه در روز شنبه، ۲۷ آبان ساعت ۹:۳۰ در فروشگاه مرکزی به ‌نشر واقع درخیابان امام خمینی مشهد برگزار می‌شود. نقد و بررسی کتاب «رحمت حکیمانه؛ بررسی شبهات خشونت در اسلام» را نیز ۲۷ آبان همزمان با ششمین روز از هفته کتاب با حضور نویسنده اثر دکتر‌هادی وکیلی و دکتر باغستانی به عنوان منتقد و جمعی از نویسندگان در در فروشگاه مرکزی به ‌نشر درخیابان امام خمینی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه آخرین روز از هفته کتاب مصادف با ایام ولادت با سعادت حضرت زینب (س) شده است، عنوان کرد: برای سه شنبه ۳۰ آبان در ساعت ۱۵:۳۰ جشن ولادت حضرت زینب و نشست تجربه‌نگاری کتاب «عقیله» با حضور نویسنده اثر الهام امین را در صد و دهمین عصرانه داستان نویسان رضوی در فروشگاه مرکزی به ‌نشر واقع در خیابان امام خمینی مشهد تدارک دیده‌ایم.

مدیر عامل انتشارات به‌نشر (آستان قدس رضوی) انتشار ماهنامه کتاب رضوی ویژه هفته کتاب با موضوع محوری «کتاب، امام رضا و تمدن نوین اسلامی»، برنامه ویژه اهالی گلشهر با محوریت فروشگاه به نشر شعبه گلشهر، انتشار ۱۰۰۰ قطعه بن تخفیف جهت توزیع در برنامه‌های هفته کتاب، تخفیف ویژه هفته کتاب در کلیه فروشگاه‌ها، انتشار تیزر ویژه گزارش اهدای کتاب توسط تولیت معزز و تولید ۷ بسته ویژه معرفی کتاب و گزارش در فضای مجازی و رسانه‌ها را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به نشر همزمان با هفته کتاب برشمرد.
سعیدی از برگزاری ۳ مسابقه ملی شامل مسابقه نسل ضد با محوریت کتاب جشن خرگوش‌ها ویژه نوجوانان با همکاری آموزش و پرورش، مسابقه پیرمرد و صندلی با همکاری فراکتاب و زیارتگاه شهید مدرس و مسابقه سه‌گانه دشت مرموز با همکاری شبکه پویا و شبکه کتاب به همت انتشارات به‌نشر در هفته کتاب امسال خبر داد.
وی عنوان کرد: طراحی و اکران بیلبوردهای شهری در تهران برای ۲۰ کتاب در رده‌های سنی مختلف، معرفی ۳۰ کتاب در فضاهای شهری مشهد و فضای مجازی آستان قدس رضوی، تخفیف ویژه خریداران نسخه الکترونیک در فراکتاب روی کلیه کتاب‌ها (تخفیفات از ۵۰ تا ۸۰ درصد) و قرارگیری جعبه‌های نذرکتاب در فروشگاه‎های کتاب به‌ نشر از جمله برنامه‌های ماست که برای هفته کتاب تدارک دیدیم.
سعیدی عنوان کرد علاوه بر برنامه‌های خاص به‌نشر، طبق روال هرسال فضای فروشگاه‌های به‌نشر در اختیار گروه‌های مختلف فرهنگی و فعالان کتاب قرار گرفته و امیدواریم شور و نشاط هفته کتاب، تجربه خوشایندی برای دوست دارای کتاب ایجاد کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه