دنیای کتابمعرفی کتاب

بسته پیشنهادی کتاب غدیر

معرفی کتاب هایی ویژه عید غدیر

با نزدیک شدن به عید غدیر، که بزرگترین عید ما شیعیان است، تصمیم به معرفی بسته پیشنهادی کتاب ویژه غدیر گرفتیم. دوستان کتابفروش و فعالین این عرصه می‌توانند برای ترویج کتابخوانی از معرفی کتاب ها استفاده کنند.

کتاب ها:

شکوه نهج البلاغه:

اگر سید رضی (ره) نهج البلاغه را از میان سخنان پراکنده امیرالمومنین (ع) در کتاب های گوناگون، با ملاک بلاغت و فصاحت برگزید، جورج جرداق نیز کتاب روائع نهج البلاغه را از میان سخنان حضرت علی (ع) در نهج البلاغه انتخاب و گزینش کرد. بنایراین کار جورج جرداق ادامه کار سید رضی است.
از امتیازهای کتاب حاضر می توان به برخورداری از اجازه کتبی مؤلف و نیز ترجمه روان و به نثر معیار، اشاره نمود. علاوه بر آن، قسمتی از سخنان حضرت علی (ع) که در غیر نهج البلاغه می باشد، منبع یابی و ترجمه شده است.

 

 

شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع

ده جلسه مناظره پیرامون مسائل امامت

کتاب شب های پیشاور مشروح مناظرات عالم توانای شیعه با علمای اهل تسنن است که در سال 1345 هجری قمری در شهر پیشاور پاکستان انجام شده و ده شب به طول انجامیده است.
این کتاب از جامع ترین و شیرین ترین کتاب هایی است که در این زمینه نوشته شده است.
کتاب شب های پیشاور (در دفاع از حریم تشیع) اثری ویژه قلمداد می شود، از آن نظر که بسیاری از مباحث مطرح در تشیع را در قالب مناظره برای مخاطبان حاضر در مجالس آن زمان تبیین کرده است.
نویسنده این کتاب در ربیع الاول سال 1345 قمری در حالی که بیش از 30 سال نداشت، بعد از تشرف به حج به کراچی و دیگر شهرهای مهم هند و پاکستان رفته و بنا به درخواست دوستان خود و با توجه به شهرتی که داشت، جلسات مناظره متعددی با علمای هند و سایر مذاهب اسلامی برگزار می کند؛ که از جمله آنها جلسه ای بوده که در حضور گاندی برگزار شده و با پیروزی او به اتمام رسیده و در جراید آن روزگار هند چاپ می شود.
بنابراین گزارش، روزی دو نفر از روحانیون اهل سنت به نام های حافظ محمد رشید و شیخ عبدالاسلام که اهل کابل بودند، به ملاقات ایشان آمده و تا ده شب مشغول مناظره می شوند، این جلسات که در منزل شخصی به نام میرزا بعقوب علی برگزار می شد و تا شش ساعت و گاه تا طلوع فجر ادامه می یافت، با حضور چهار نفر خبرنگار و حدود 200 مستمع شیعه و سنی اهمیت زیادی یافته بود، به طوری که گزارش آن هر روز صبح در جراید منتشر می شد.

 

 

کتاب نهج‌البلاغه فارسی

این اثر ارزشمند که اول‌بار با قلم دانشمند فقید حضرت آیت الله محمد علی انصاری به رشته تحریر درآمده است از جمله آثار ارزشمند فارسی عصر حاضر است که مورد تایید علمای بزرگی چون حضرات آیات عظام سید محسن طباطبایی حکیم، سیدمحمد حجت، سیدهبه الدین شهرستانی، سیدمحمد تقی خوانساری، سید ابوالقاسم موسوی خوئی و حاج شیخ آقابزرگ تهرانی قرار گرفته است.

این نهج البلاغه فارسی دارای نثری روان و دلکش است که در مقایسه با سایر نهج البلاغه های موجود پخته‌تر بوده و در آن جانب امانت به حد اعلاء رعایت گردیده است نویسنده در این اثر فاخر در خلال مطالب ارزشمند آن به درج حکایات، قضایا و شروح موجود پرداخته است. و شارح محترم با قلم توانمند خود زبان کتاب را به فارسی امروزی نزدیک‌تر و معارف این کتاب مقدس را قابل فهم تر کرده است.

 

 

سفری که پرماجرا شد(مناسب نوجوانان)

کتاب «سفری که پر ماجرا شد»، داستانی جذاب و شیرین را از چند کودک در زمان پیامبر(ص) روایت می‌کند که در آخرین سفر حج، همراه پیامبر و مردم مدینه، شاهد ماجراهای جذاب این سفر و واقعه غدیر خم هستند. این کتاب را نشر مهرستان با حال و هوای بچه‌های امروز به شکلی بدیع و با تصاویری جذاب ویژه سنین 7 تا 12 سال، به چاپ رسانده است. شخصیت‌های این کتاب، مخاطب را در طول داستان با خود همراه کرده و ضمن درگیرکردن او با ماجراهایی که در شهر مدینه و سفر حج برای آن‌ها اتفاق می‌افتد، آموزه‌های اخلاقی و دینی متعددی نظیر ادب، همدلی و همکاری، صبر و استقامت و همچنین محبت و ولایت اهل بیت(ع) را به‌صورت غیرمستقیم به آن‌ها ارائه می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های بارز کتاب، تصویرگری جذاب آن است که لذت خواندن را برای مخاطب دوچندان کرده و همچنین تاثیر بسزایی در درک مفاهیم کتاب می‌گذارد.

 

 

بچه ای که نمی خواست آدم باشد

 

بچه، شتری است که عاشق خاطره‌جمع‌کردن است؛ اما دوستش آدی فقط دنبال بازیگوشی است. در این کتاب اگر با او همراه شوید با کلی خاطره پرهیجان آشنا شوید. بچه لابه‌لای خاطراتش از مرد مهربان و قصه غدیر هم می‌گوید. این کتاب داستانی جذاب است که درون‌مایه دینی دارد و کودکان را هم با تاریخ اسلام آشنا می‌کند و هم کمک می‌کند تا خلاقیت‌شان تقویت شود.

کتاب بچه ای که نمی خواست آدم باشد! برای کودکان جذاب است و روایتی از واقعه‌ عظیم غدیر را هم برای آنها روایت می‌کند.

 

 

علی (ع) از زبان علی (ع):

کتاب “علی از زبان علی دربردارنده گزارش های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی.در واقع این کتاب از اول تا آخر از زبان حضرت علی(ع) است و پاورقی جزئی دارد.”علی از زبان علی علیه السلام” از 10 فصل دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت ها و دوران شهادت تشکیل شده است.

 

 

ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند

«ناقوسها به صدا درمی آیند» داستان دلدادگی یک کشیش مسیحی است که در مسکو زندگی می کند. او کتاب ها و آثار خطی و قدیمی بسیاری دارد و به این کار عشق می ورزد. وقتی یک نسخه قدیمی از مردی تاجیک به دست او می رسد، علاقه مند می شود که کتاب را از او بخرد، اما مرد تاجیک به دست کسانی که دنبال این کتاب ارزشمند هستند، کشته می شود و از اینجا به بعد، کشیش روسی پا در مسیری می گذارد که به شناخت امام متقین، امیرالمؤمنین، علی (ع) منتهی می شود.

 

 

برای تهیه کتاب ها به کتابفروشی های عضو انجمن خوشه در سراسر کشور مراجعه نمایید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه