تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

خاطرات مردم جمهوری آذربایجان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی

«روایت رستاخیز»؛ خاطرات مردم تبریز و جمهوری آذربایجان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم حسین عباس‌پور و با مشارکت بنیاد مکتب حاج قاسم از سوی انتشارات راه یار چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کتاب «روایت رستاخیز»؛ خاطرات مردم تبریز و جمهوری آذربایجان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم حسین عباس‌پور و با مشارکت بنیاد مکتب حاج قاسم از سوی انتشارات راه یار چاپ و روانه بازار نشر شد. این اثر در دو فصل تدوین و نگارش شده است: بخش اول، خاطرات مربوط به مردم جمهوری آذربایجان از ایام شهادت سردار سلیمانی است و بخش دوم به خاطرات مردم تبریز از آن ایام اختصاص دارد.

اشتراکات بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و همین‌طور ارتباطات فرهنگی و البته مردمی دو کشور، سبب شده تا مردم آذربایجان آگاه‌تر از همیشه، نسبت به مسائل مهم جهان اسلام واکنش نشان دهند. نمونۀ این آگاهی را می‌توان در شناخت سردار سلیمانی و دنبال‌کردن وقایع سوریه و جهان اسلام مشاهده کرد. کتاب «روایت رستاخیز» در واقع تلاشی است برای نشان دادن پیوندهای فرهنگی میان دو کشور ایران و آذربایجان با محوریت شخصیت شهید سردار سلیمانی به عنوان الگو و یکی از قهرمانان جهان اسلام. 

نویسنده برای نگارش این اثر با مشکلات و موانع متعددی مواجه بوده است؛ از جلب اعتماد راویان گرفته تا حفظ مسائل اخلاقی و امنیتی. نویسنده در بخش دوم کتاب «روایت رستاخیز» به خاطرات مردم تبریز از ایام شهادت سردار پرداخته است.

سردار قاسم سلیمانی , کتاب , انتشارات راه یار ,

انتشارات راه یار در ماه‌های اخیر با در نظر گرفتن روایت‌های مردمی، تلاش داشته است تأثیر شخصیت سردار سلیمانی در میان عامه مردم و احساسات مردم در ایام شهادت این سردار عزیز را در قالب کلمات به تصویر بکشد؛ از این منظر کتاب «روایت رستاخیز» تلاشی است برای بازگو کردن خاطرات مردم منطقه تبریز و آذربایجان از آن روزها. عنوان کتاب نیز به شوری که شهادت سردار در میان مردم ایجاد کرده بود، اشاره دارد.

«روایت رستاخیز»؛ خاطرات مردم تبریز و جمهوری آذربایجان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی که تحقیق آن برعهده بهرام سلیمان‌زاد، مرتضی قلبی و زهرا رحیمی بوده و تدوین آن توسط حسین عباس‌پور صورت گرفته است، در 144صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 45 هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه