تازه های کتابدنیای کتاب

داستان زندگی اولین ذبیح لشکر فاطمیون را در این اثر تازه به‌نشر بخوانید

کتاب «ذبیح» روایت داستانی زندگی اولین ذبیح جبهه مقاومت اسلامی و لشکر فاطمیون در سوریه از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) راهی کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «ذبیح» روایت داستانی زندگی اولین ذبیح جبهه مقاومت اسلامی و لشکر فاطمیون در سوریه از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) راهی کتابفروشی‌ها شد. در کتاب «ذبیح» سرگذشت زندگی پرفراز و نشیب رضا اسماعیلی، شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) روایت می‌شود. 

در این کتاب که به شیوه داستانی نوشته شده در ۲۴ داستان کوتاه بهم پیوسته گوشه‌ای از دغدغه‌ها، پایداری‌ها، سختی‌ها و شیرینی‌های زندگی خانوادگی شهید بزرگوار و شهادت رضا اسماعیلی را به تصویر می‌کشد. 
این اثر به زبان شیوا و قلم روان بتول پادام دو خط روایت متفاوت دارد یکی که روایت بخش‌های زندگی ساده و بی ریا شهید است که نویسنده هر فصل را در قالب زوایه دیدهای متفاوت روایت کرده و اوصاف شخصیت‌های داستان از جمله شهید رضا اسماعیلی، مادر ، همسر، خواهر ، دوست و …. از دیدگاه همان شخصیت بیان می‌شود.

در بخش دیگر نیز زندگی فاهم یکی از اعضای داعش را به تصویر می‌کشد که در تونس زندگی می‌کند و برای پیوستن به داعش به سوریه می‌رود. 

بر خلاف سایر آثار منتشر شده در مورد شهدای مدافع حرم، این اثر علاوه بر روایت زندگی شهید رضا اسماعیلی شهید جوان مدافع حرم اهل افغانستان که در محله گلشهر مشهد زندگی می‌کرد سعی دارد بخش‌های از زندگی اعضای داعش، باورها و اعتقادات آن‌ها، شکنجه‌ها و نحوه کشتن مدافعان حرم و … را بیان کند. 

رضا اسماعیلی، جوان افغانستانی ساکن محله مشهد اهل ورزش و نائب‌قهرمان وزن 55کیلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوی بود که با تشکیل تیپ فاطمیون به صف مدافعان حرم حضرت زینب (س) پیوست. در عملیات بازپس‌گیری شهرک شیعه‌نشین «زمانیه» پس از درگیری با نیروهای تکفیری اسیر می‌شود. در هشتم بهمن ۱۳۹۲ سر از بدنش جدا کردند و آن را به رسم اسلافشان ـ یزید و عبیدالله ـ در طَبَق قرار دادند. 

ذبیح جلد چهارمین جلد از مجموعه «قصه‌های فاطمیون» است. کتاب‌های «آذرگون»، «عزیزم ذوالفقار»، «ناهمزاد» از همین مجموعه توسط انتشارات به‌نشر چاپ شده است.

 کتاب «ذبیح» در ۱۴۳ صفحه، قطع رقعی در شمارگان هزار نسخه با قیمت ۶۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. هم چنین علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت این کتاب‌ها و مشاهده سایر آثار به آدرس فروشگاه اینترنتی کتاب به‌نشر به اینجا مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه