سفیران حسین

شیوه‌نامه اقدامات ترویجی پویش سفیر حسین (ع)

مساجد و هیئات حسینی به عنوان یک پایگاه اجتماعی قوی و پرمخاطب، علاوه بر ایجاد فضای معنوی و شور مذهبی، می‌توانند بر ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها اثرگذار باشند. ترویج و معرفی کتاب به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین محصول فرهنگیِ تمدن‌ساز در فضای مسجد و هیئت می‌تواند ارزش‌آفرینی بسیاری در جهت رشد فرهنگی جامعه داشته باشد. برای دست‌یابی به این هدف اقدامات و شیوه‌هایی متنوعی وجود دارد که در این جا مواردی را که بنابر تجربه از کارایی و اثرگذاری بیشتری برخوردارند احصا کرده‌ایم:

● معرفی کتاب از تریبون:
توضیحاتی درباره کتاب و خواندن بریده‌ی آن از تریبون مسجد یا هیئت توسط مجری و یا خود شما روش مؤثری برای معرفی کتاب است. متن پیشنهادی معرفی و بریده‌ی انتخاب شده از کتاب‌های برگزیده‌ی این پویش تهیه شده و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با این وجود اگر این معرفی و انتخاب متن توسط شما انجام شود تائیرگذارتر خواهد بود.

● هماهنگی با سخنران و مداح مراسم برای معرفی کتاب
یکی از مؤثرترین شیوه‌ها برای ترویج کتاب، معرفی آن توسط سخنران و مداح مراسم است. می‌توانید محتوای معرفی کتاب را به این عزیزان رسانده و برای معرفی آن در جلسه رایزنی کنید. با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط دبیرخانه‌ی پویش با سازمان تبلیغات اسلامی، برای این منظور می توانید از ظرفیت این سازمان استفاده کنید.

● انتشار و معرفی کتاب در فضای مجازی
برای معرفی کتاب‌های پویش بسته به سلیقه و توانمندی می‌توانید محتوای ترویجی متناسب با فضای مجازی تولید کنید. این محتواها می‌تواند در قالب عکس، عکس‌نوشته، فوتوکلیپ، موشن‌گرافی، فیلم کوتاه، پادکست و … باشد.
همچنین محتوای ترویجی کتاب‌های برگزیده، اعم از تیزر، پوستر، پادکست و … توسط دبیرخانه پویش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این مطالب را در گروه ها و صفحات مجازی هیئت و صفحۀ شخصی خود بازنشر دهید.

● توزیع بروشورهای معرفی کتاب
برای معرفی کتاب‌های برگزیده‌ی این پویش بروشوری طراحی شده که فایل آن جهت چاپ و توزیع در هیئت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. (هزینه چاپ در ازای ارائه فاکتور پرداخت خواهد شد.)

● پخش کلیپ های معرفی کتاب
ما برای کتاب‌های برگزیده کلیپ‌های کوتاه معرفی تدارک دیده‌ایم. در صورتی که امکانات اکران عمومی در فضای هیئت شما فراهم باشد، می‌توانید با هماهنگی مسئول هیئت اقدام به پخش آن نمایید.

● معرفی چهره به چهره کتاب
می‌توان گفت معرفی چهره‌به‌چهره در میان دوستان، اقوام و آشنایان، موثرترین روش برای معرفی کتاب است. ما برای انتخاب کتاب‌ها سعی کردیم طیف‌های مختلف مخاطب را در نظر داشته باشیم. با کسب شناخت درباره کتاب می‌توانید کتاب مناسب هر شخص را به او معرفی نمایید.

● برگزاری گعده‌های کتاب‌خوانی
گعده‌های کتاب‌خوانی و گفت‌وکو پیرامون کتاب در این ایام شیوه مؤثری برای ترویج کتابخوانی است. مخصوصا اگر با حضور استاتید و صاحب‌نظران باشد. البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباید فراموش شود. ضمن اینکه این گعده ها را می توان به صورت مجازی هم برگزار کرد.

● نصب تصاویر معرفی کتاب
پوسترها و تصاویر معرفی کتاب‌ برای چاپ و نصب در محیط پیرامون هیئت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

● عرضه و توزیع کتاب (میز کتاب)
برپایی میز فروش کتاب در حاشیه هیئت دسترسی مخاطب به کتاب را راحت‌تر خواهد کرد و باعث می‌شود نتیجه کار ترویجی خود را تکمیل نموده و ثمره عینی آن را مشاهده کنید. برای برپایی میز کتاب، پس از ثبت نام در سامانه شما به یکی از کتابفروشی‌های جبهه فرهنگی انقلاب در شهر خود معرفی می‌شوید و تعدادی کتاب متناسب با محل برپایی، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. پس از ثبت فروش در سامانۀ مذکور مبلغی معادل 15 درصد از فروش به عنوان تامین هزینه‌های برگزاری به شما تقدیم خواهد شد. آیین‌نامه اجرایی میز کتاب را می توانید در اینجا بخوانید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *