تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«فاطمه علی است» با موضوع ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه ۶۰ هزارتایی شد

کتاب «فاطمه علی است» اثر حجت‌الاسلام علی قهرمانی که به همت نشر جمکران روانه بازار نشر شده، در آستانه سالروز ازدواج 60 هزارتایی شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «فاطمه علی است» اثر حجت‌الاسلام علی قهرمانی که به همت نشر جمکران روانه بازار نشر شده است در آستانه سالروز ازدواج ۶۰ هزارتایی شد.

حضرت فاطمه زهرا(س) به‌عنوان بانوی بزرگ دو عالم، همواره الگوی زنان متدین معرفی و مکرراً توصیه شده که بانوان در همه امور به ایشان توجه کنند. حال باید دید یک بانو چگونه می‌تواند این الگوی قدسی را در زندگی خود سرمشق قرار دهد.

حجت‌الاسلام علی قهرمانی با بررسی ده‌ها منبع متأخر تاریخی به بررسی زندگی این بزرگ بانو پرداخته و روایاتی را انتخاب کرده که در قالب داستان بتواند پرداخته شود. این محقق سعی کرده با تمرکز بر سبک زندگی مشترک حضرت زهرا(س) و امیرالمؤمنین(ع) در قالب داستانک‌هایی با سبکی جدید به روایت نقل‌های تاریخی از زندگی این دو معصوم بپردازد و از قالب پژوهشی و علمی خارج شود و وجوهی از زندگی فردی، مشترک و اجتماعی حضرت زهرا(س) را نشان دهد که الگوگیری از ایشان را راحت‌تر می‌کند.

نگارش کتاب فاطمه علی است حدود ۱۲ سال طول کشیده است تا با آرامش همراه باشد. این کتاب حاوی ۱۷۶ داستانک است و انتشارات کتاب جمکران آن را در ۱۸۷ صفحه به چاپ رسانده است.

اکنون شصت‌ هزارمین نسخه از این اثر توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شد.

برشی از کتاب

عقد را پیامبر(ص) جاری کرد. بعد با اشاره وی علی(ع) ایستاد، با چهره‌ای شاداب و لبخندی بر لب گفت:

«خدا را بر نعمت‌های او بی‌نهایت سپاسگزارم و گواهی می‌دهم که جز او، خدایی نیست و درود بر پیام‌آور رحمتش محمد(ص)، درودی که مقام و درجه‌اش را بالا برد.

ای مردم! خداوند، ازدواج را برای ما پسندیده دانسته و به آن دستور داده است. رسول خدا(ص)، فاطمه(س) را به عقد من درآورد و زره‌ام را بابت مهر پذیرفت.»

رسول مهربانی که لبخند تأیید بر لب داشت، برای زندگی‌شان دعا کرد:

«بارک الله لهما و علیهما و جمع شملهما؛ خداوندا! برای ایشان مبارک گردان و اجتماعشان را پاینده بدار!»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه