دنیای کتاب

قیمت هر بند کاغذ از مرز ۱۲۰ هزار تومان گذشت

در حالی که تا دو روز قبل پرکاربردترین نوع کاغذ در زمینه نشر کتاب، یعنی کاغذ تحریر ۱۰۰X۷۰ اندونزی با گراماژ ۷۰، در بازار تهران به میزان ۱۱۷ هزار تومان در هر بند، داد و ستد می‌شد، قیمت این نوع از کاغذ روز گذشته از مرز ۱۲۰ هزار تومان در هر بند عبور کرد به 122 هزار تومان در هر بند رسید.

این در حالی است که به گفته خریداران و عرضه کنندگان کاغذ، روند افزایشیِ قیمت این کاغذ پرکاربرد و برخی دیگر از انواع کاغذ و مقوا در بازار همچنان ادامه دارد.

در همین حال، پیش بینی‌ها از افزایش قیمت برخی از اقلام مقوا از جمله مقوای پرکاربردِ موسوم به پشت طوسی در هفته‌های آتی، حکایت دارد؛ برخی از واردکنندگان کاغذ و مقوا، مبنای این پیش‌بینی خود را به نکته اعلام شده از طرف برخی شرکت‌های کره‌ای طرف قرارداد با آنها، دانسته‌اند.

به گفته آنها، این شرکت‌های کره‌ای اعلام کرده‌اند که تنها تا مردادماه امسال از ایران سفارش دریافت می‌کنند و حتی برخی از این شرکت‌ها، فروش مقواهای خود به خریداران ایرانی را متوقف کرده‌اند.

بنا بر اظهارات این واردکنندگان کاغذ و مقوا، دولت کره جنوبی اعلام کرده است که سفارشات جدید ایران دیگر توسط کشتیرانی کره جنوبی حمل نخواهد شد و تنها توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی حمل می‌شود که این مسئله می‌تواند در افزایش قیمت کالاهای وارداتی از جمله مقوای پشت طوسی، تاثیرگذار باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه