تازه های کتابدنیای کتاب

نگاهی به زندگی و زمانه حضرت زهرا(س) در «مقتل فاطمی نوجوان»

حجت‌الاسلام و المسلمین علی شعیبی همزمان با آغاز ایام فاطمیه، کتاب «مقتل فاطمی نوجوان» را توسط نشر معارف منتشر کرد و در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

کتاب «مقتل فاطمی نوجوان»، به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین علی شعیبی همزمان با ایام فاطمیه برای گروه سنی نوجوان منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این اثر به فراز و فرودهای زندگی و زمانه بانوی دو عالم پرداخته است.

علی شیعبی، نویسنده «مقتل فاطمی نوجوان»، در صفحه خود در فضای مجازی با اشاره به انتشار این اثر نوشته است: کتاب حاضر در شش فصل تدوین شده و نویسنده تلاش کرده است به وجوه مختلف زندگی و زمانه حضرت زهرا(س) بپردازد.

«مقتل فاطمی نوجوان» در پنج فصل به این شرح تدوین شده است: تولد و کودکی حضرت فاطمه(س)، فاطمه(س) در کلام پیامبر(ص)،  فاطمه(س) در کلام و زمانه علی(ع)، فاطمه(س) در زمان شهادت رسول‌الله(ص)، هجوم خونین (مقتل‌نامه) و کرامات و فضائل حضرت زهرا (س).

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: زمین به لرزه درآمد و آماده نفرین فاطمه(س) شد. ترس همه را فراگرفته بود، زهرا(س) به کنار قبر رسول خدا(ص) که در مسجد است،‌ رفت. علی(ع) به سلمان فارسی فرمود: «خودت را به فاطمه(س) برسان،‌ گویی دو طرف مدینه را می‌بینم که به لرزه درآمده و در زمین فر می‌رود. سوگند به خدا اگر فاطمه(س) موی خود را پریشان کند، گریبان چاک دهد و به کنار قبر پیامبر(ص) برود و ناله کند، دیگر مهلتی برای مردم مدینه باقی نمی‌ماند و زمین همه آنها را می‌بلعد.

سلمان به سرعت خود را به فاطمه(س) رساند و گفت: «ای دختر محمد(ص)!…».

«مقتل فاطمی نوجوان» توسط نشر معارف در 88 صفحه (وزیری) با قیمت 25 هزار تومان راهی کتاب‌فروشی‌ها شده است. این کتاب هم‌اکنون در وبسایت نشر معارف و فروشگاه‌های پاتوق کتاب سراسر کشور در دسترس دوست‌داران کتاب و محبین اهل بیت علیهم السلام است. 

مقتل «فاطمی نوجوان» دومین اثر شعیبی در حوزه مقتل‌نویسی برای گروه سنی نوجوان است. او پیش از این، «مقتل نوجوان» را منتشر کرده بود؛ اثری که به زندگی و زمانه امام حسین(ع) می‌پرداخت. نویسنده برای روشن‌تر شدن چرایی قیام امام حسین(ع) در نظر مخاطب نوجوان، به منابع متعدد و مختلف مراجعه کرده است. این اثر پس از انتشار، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه شد و به چاپ چهارم رسید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه