تازه های کتاب

وقتی تاریخ در یک کتاب آلزایمر می‌گیرد

به گزارش خوشه به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نویسنده‌ی شناخته شده‌ی ادبیات کودک و نوجوان در اثر جدید خود «وقتی تاریخ آلزایمر می‌گیرد» با خلق چند روایت به بیان یک داستان تاریخی ‍پرداخته است. محمدرضا یوسفی در ۲۱ فصل که راویان آن متفاوت‌اند زندگی آذری‌هایی را نقل می‌کند که با ورود روسیه به ایران دست‌خوش تغییرات اقتصادی، عاطفی، امنیتی و… می‌شوند. این نویسنده با چاشنی عشق، داستانی تاریخی را برای مخاطبان ۱۴ سال به بالا جذاب کرده است.

در بخشی از کتاب «وقتی تاریخ آلزایمر می‌گیرد» می‌خوانیم: «قند و شکر روسی مزه‌ی دیگری داشت، آن را از کمینی که مجاهدها به سنگر روس‌ها در بالا رود زدند به دست آوردم. تفنگ و گلوله‌ها را مجاهدها برداشتند قند و شکر را به من دادند. برای دو روسی که در درگیری کشته شدند، گور کندیم و خاکشان کردیم، وگرنه طعمه‌ی گرگ‌ها می‌شدند. سنگرشان بالای کوه بود و از آنجا جاده را زیر نظر داشتند و هر کسی که رد می‌شد، به ‍پشت سرشان را پرت می‌دادند.»

این کتاب که همراه با متن ترانه‌های محلی آذری و ترجمه فارسی آن است در ۸۰ صفحه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

گفتنی است این اثر ۷هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد و شمارگان آن ۷هزار نسخه است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه