تازه های کتاب

کتاب آیت الله شیخ مرتضی تهرانی منتشر شد

به گزارش خوشه، «چشمهایت را باز کن» عنوان مجموعه کتابی از بیانات مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی است که توسط دفتر ایشان تهیه شده و با اعمال اصلاحات توسط آیت الله مرتضی تهرانی روانه چاپ شده است.

مرحوم آیت الله شیخ مرتضی تهرانی از اساتید فقه و اخلاق تهران و برادر بزرگتر مرحوم آیت‌الله حاج‌آقا مجتبی تهرانی و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود که پس از عمری مجاهدت در راه حق سرانجام ۳۰ تیرماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.

«چشمهایت را باز کن»، مجموعه ای از جملات کوتاه از آیت‌الله شیخ مرتضی تهرانی است که در دوران حیات مرحوم به رویت ایشان رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است :

ما ھمه میھمانان تاریکخانه دنیاییم، اما او سفره دار بود. چراغی به دستمان داد و پای سفره اربابش نشاندمان، ما که راه را بلد نبودیم و تنها سوسوی نورهایی از دور را می دیدیم؛ اما او انگار مقصد را به خوبی می شناخت، خضروار دست ما را گرفته بود وصبورانه پرسش‌هایمان را پاسخ می‌داد بی‌آنکه خودبینی‌هایمان ملولش کند.
اینک او در جوار اربابش آرام گرفته است، به قیمت یک عمر خوش‌چینی از طوبای محبت حسین و چه کسی مطمئن تر از او این تنگ‌جهان را ترک گفته است؟ حالا ما مانده‌ایم و این راه پر خطر، دور یکدگر جمع شده ایم تا این بار به شیوه دیگری حرف‌هایش را بازخوانی کنیم به امید ادای دین، به عالمی که کسی او را نشناخت.

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش
کی روی؟ ره ز که پرسی؟ چه کنی؟ چون باشی؟

مجموعه حاضر از میان گفتارھای آیت‌الله حاج‌شیخ‌مرتضی تھرانی انتخاب شده و چه سعادتی که بعد از استخراج برای معظم‌له خوانده شده است و تک تک کلماتی که در متن پیش رو آمده است پس از اعمال اصلاحات ایشان، در این اوراق گنجانده شده است. منابعی که این جملات از میان آن‌ها انتخاب شده نیز در ذیل هر صفحه آورده شده، تا اگر سالکی به تأمل بیشتری احتیاج داشت، راه باز باشد که خود بارها گفت راه تا قیام قیامت بازاست؛ اگر رهروش باقی باشد.

برای تهیه این کتاب به شماره ۰۹۳۳۵۱۰۲۰۹۱ یا این آیدی @ad_Movahed در پیامرسان‌ها پیام بدهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه