تازه های کتابدنیای کتاب

کتاب فرماندهی که رهبر انقلاب او را «شهید پیشرو» معرفی کردند خواندنی شد

کتاب «آقا سعید» برگ‌هایی از زندگی و زمانۀ شهید سید محمد سعید جعفری به قلم محمد مهدی همتی توسط انتشارات راه یار چاپ و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «آقاسعید» برگ‌هایی از زندگی و زمانه شهید سیدمحمدسعید جعفری به قلم محمد مهدی همتی توسط انتشارات راه یار چاپ و راهی بازار نشر شد.

در بخشی از مقدمه کتاب به قلم نویسنده می‎‌خوانیم:

«مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه، در مهر ۱۳۹۰، سه بار به شهید سیدمحمدسعید جعفری اشاره کردند. ایشان ابتدا در اجتماع بزرگ مردم کرمانشاه فرمودند: یک ماه بعد از پیروزی انقلاب، یعنی در اسفند سال ۵۷، جوان‌های کرمانشاهی بودند که رفتند تا از پادگان لشکر سنندج دفاع کنند؛ اولین گروه‌هایی که برای دفاع در مقابل ضدانقلاب بسیج شدند و راه افتادند رفتند، که بعضی از همان‌ها جزو شهدای نام‌آور کرمانشاه‌اند.

روز بعد، در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران کرمانشاه فرمودند: من دیروز اشاره کردم که جوان‌های کرمانشاهی، یک ماه بعد از پیروزی انقلاب احساس کردند نیاز هست که بروند. شهید سیدمحمدسعید جعفری، شهید پیشرو و پیشتاز، با جمع رفقای خودش رفتند از پادگان لشکر سنندج دفاع کردند؛ فهمیدند که معنای این دفاع چیست؛ تسلط ضدانقلاب بر یک پادگان نظامی، معنایش چیست. این زود فهمیدن، به‌ وقت فهمیدن، به‌هنگام عمل‌کردن و پاسخ به نیاز دادن، آن نقطه برجسته‌ای است که نباید مغفول بماند.

روز سوم، در دیدار بسیجیان استان دوباره فرمودند: در همین غرب کشور، در منطقه جنوب‌ شرقی کشور، در منطقه شمال‌ شرقی کشور، در منطقه جنوب‌ غربی کشور، در مناطق گوناگون، مستکبرین، دشمنان انقلاب، دشمنان اسلام، دشمنان ایران حوادثی را به راه انداخته بودند. آن روز جوانان مؤمن و دل‌باخته، با روحیه خود جوش بسیجی توی میدان می‌افتادند و جان خودشان را فدا می‌کردند که من مثال‌های کرمانشاهش را، هم دیروز در دیدار با خانواده‌های شهدا بعضی را اشاره کردم، هم در صحبت پریروز، که یک ماه بعد از انقلاب انسان می‌دید این حرکت‌های خودجوش مردمی، این جوان‌ها، از همین کرمانشاه دارند حرکت می‌کنند».

این اشاره مکرر به شهید سیدمحمدسعید جعفری، برای کرمانشاهی‌ها معنایی متفاوت داشت؛ معنایی بیش از تجلیل رهبر انقلاب از یکی از شهدای شاخص استان. آقا سعید تنها سی‌ و شش روز پس از آغاز جنگ تحمیلی به شهادت رسید؛ اما عرصه فعالیت‌هایش قبل و بعد از انقلاب چندان گسترده بود و چنان بر فضای فرهنگی و اجتماعی و سیاسی کرمانشاه اثر گذاشت که حتی با گذشت چهل سال از شهادتش، همچنان در یک سو طرفدارانی جدی و در سوی دیگر مخالفانی سرسخت دارد. چنین شد که تصمیم گرفتیم برای شناخت و سپس معرفی او تلاشی آغاز کنیم.

 شهید سیدمحمدسعید جعفری، نخستین فرمانده سپاه غرب کشور، ۴ آبان ۱۳۵۹ در منطقه قراویز سرپل ذهاب به شهادت رسید.

کتاب «آقاسعید» خاطراتی از شهید سیدمحمدسعید جعفری که مصاحبه و تدوین آن بر عهده محمد مهدی همتی و بهنام باقری بوده، در ۶۶۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۳۰هزار تومان توسط انتشارات راه یار چاپ شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه