تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

۲۵ روایت از کودکی تا شهادت «آرمان علی‌وردی» روانه کتابفروشی‌ها شد

«آرمان عزیز»، سی و چهارمین جلد از مجموعه بیست‌و‌هفتی‌های انتشارات ۲۷ بعثت، روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «آرمان عزیز»، سی و چهارمین جلد از مجموعه بیست‌و‌هفتی‌های انتشارات ۲۷ بعثت، روانه بازار نشر شد.

این کتاب روایت‌هایی مستند از زندگی طلبه بسیجی شهید آرمان علی‌وردی را در ۲۵ روایت از کودکی تا شهادت آرمان عزیز پرداخته شده است.

 این کتاب اولین کتاب از شهدای امنیت انتشارات ۲۷ بعثت است که در تابستان ۱۴۰۲ چاپ و منتشر شده است. آرمان علی‌وردی متولد ۱۳ تیر ۱۳۸۰ در تهران است. او در رشته مهندسی عمران در دانشگاه پذیرفته شد و به‌گفته پدرش پس از یک سال تحصیل، به دلیل علاقه به درس‌های حوزه، از دانشگاه انصراف داد و وارد حوزه علمیه شد. وی قبل از شهادت، تحصیلات حوزوی را در مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی در تهران در پایه سوم می‌گذراند و بسیجی یگان امام رضا(ع) سپاه محمد رسول‌الله تهران بود.

علی‌وردی در ۴ آبان ۱۴۰۱ در شهرک اکباتانِ تهران، در جریان ناآرامی‌ها از سوی برخی معترضان ربوده شد و پس از شکنجه و ضرب و شتم با ضربات چاقو و سنگ در کنار خیابان رها شد. او به بیمارستان بقیه الله منتقل شد و به دلیل شدت خون‌ریزی در ۶ آبان ۱۴۰۱ش در ۲۱ سالگی درگذشت. دلیل ربوده شدن و شکنجه علی‌وردی را، ظاهر بسیجی او دانسته‌اند. علی‌وردی هنگام حضور در ناآرامی‌ها سلاح گرم یا سردی به همراه نداشت. گفته شده در حین شکنجه از او خواستند به مقدسات اهانت کند، ولی او نپذیرفت. وی در ۸ آبان ۱۴۰۱ش در تهران تشییع و در قطعه پنجاه بهشت زهرا دفن شد.

اثر جدید مجید محمدولی با ۳۹۱ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۱۵۵ هزار تومان توسط انتشارات ۲۷ بعثت چاپ و روانه بازار نشر شد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

این بار محکم‌تر از دفعه‌های قبل، با ته صندلش به پای من زد. من هم صندلش را از پایش درآوردم و پرت کردم بیرون. چند ثانیه‌ای به هم نگاه کردیم و به یک‌باره هر دو زدیم زیر خنده. یک‌دفعه آرمان یادش آمد که کفش دیگری ندارد. در حالی‌که می‌خندید، گفت: «کفش ندارم!» تا این را گفت، زدم به بدنه وانت و داد زدم: «قف، قف!» راننده اصلاً متوجه نمی‌شد و با سرعتش به راهش ادامه می‌داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه