تازه های کتابدنیای کتابرویدادها

دهه اول محرم بیش از ۶ هزار نفر از میزکتاب‌ هیات، ۸۰۰ میلیون تومان کتاب خریداری کردند.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انجمن کتابفروشان ‌خوشه پویش ملی «میزُکتاب، سفیر حسین ۴» را برای چهارمین سال متوالی و با هدف ترویج و عرضه کتاب در مساجد، هیأت، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور همزمان با شروع ایام محرم از ۲۷ تیر تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ برگزار کرد.

سفیران در این پویش به عنوان برپاکننده میزکتاب، پس از ثبت‌نام و گذراندن دوره آموزشی (مجازی) به نزدیک‌ترین کتابفروشی محلی معرفی سپس با هماهنگی کتابفروش، کتب را به صورت امانی دریافت و در مجموعه مدنظر خود عرضه می‌کردند.

 در این پویش برای هر خریدار ۱۵ درصد تخفیف تا سقف ۳۰۰ هزار تومان قیمت پشت جلد، بن‌کتاب تعلق می‌گرفت و ۱۵ درصد از میزان فروش پشت جلد کتاب‌ها توسط دبیرخانه پویش به برپاکننده میزکتاب تقدیم می‌شد.

در این دوره از پویش «سفیر حسین» ۹۸ سفیر از ۲۱ استان ثبت نام و میز کتاب‌هایشان را در شهر‌ها و رستاهای خود برپا کردند که اغلب در مساجد، هیأت‌های محلی و هیأت‌های دانشجویی بوده است. در دهه اول محرم بیش از ۶ هزار نفر از این میزکتاب که در هیأت‌ها برپا شده بود، کتاب خریداری کردند. هیأتی‌ها در دهه اول محرم سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان کتاب فروختند که 12629 نسخه کتاب می‌شود.

بنا به گفته دبیرخانه پویش سفیر حسین  بیش از ۶۰ درصد برپاکنندگان در رده سنی نوجوان هستند. ترتیب سن برگزار کنندگان به شرح زیر است.

  • ۲۴ نفر ۱۰ تا ۲۰ سال
  • ۴۷ نفر ۲۰ تا ۳۰ سال
  • ۲۷ نفر ۳۰ تا ۴۲ سال

البته کتاب‌های پرفروش در این دوره از میزکتاب هم به شرح زیر است.

ردیف عنوان
۱ مقتل حسینی نوجوان
۲ عمو قاسم
۳ علی لندی
۴ ستاره‌ها چیدنی نیستند
۵ رحمت واسعه
۶ داداش ابراهیم
۷ زینب خانم
۸ حاج همت
۹ آرمان عزیز

هفت عنوان از ۹ عنوان پرفروش این دوره از پویش «سفیر حسین» مربوط به رده سنی نوجوان در قالب ادبیات داستانی است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه