دنیای کتاب

سمینار کتابفروشی در کسب و کار سنتی و مدرن

به گزارش خوشه، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب بیان کرد: سمینار «کتابفروشی در کسب و کار سنتی و مدرن» روز سه‌شنبه دوم بهمن با همکاری خانه کتاب، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود. ثبت نام وحضور کتابفروشی‌ها از سراسر کشور در این سمینار رایگان است.

وی افزود: کتابفروشان می‌توانند تا ۳۰ دی ماه برای ثبت‌نام در این سمینار یک روزه به سایت ketab.ir مراجعه کنند. همچنین، کتابفروشی‌های شهرستان‌ها و کتابفروشی‌های عضو طرح فصلی در اولویت ثبت نام قرار دارند.

مدیرعامل خانه کتاب اهمیت برگزاری سمینار «کتابفروشی در کسب و کار سنتی و مدرن» را توجه به کتابفروشی‌ها به عنوان حلقه اصلی صنعت نشر عنوان کرد و گفت: موسسه خانه کتاب با هدف توجه به اهمیت و نقش کتابفروشی‌ها در توزیع کتاب، افزایش کتابخوانی و جلوگیری از تعطیلی آنها تاکنون ۱۰دوره طرح توزیع یارانه از طریق کتابفروشی‌ها را اجرا کرد. اجرای این طرح‌ها رونق نسبی کتابفروشی‌ها و افتتاح کتابفروشی‌های جدید را به دنبال داشت.

حسینی‌پور ادامه داد: در نشست‌ها و هم‌اندیشی با کتابفروشان متوجه اجرای روش‌ها، شیوه‌ها و طیف وسیعی از فعالیت‌های مدرن و سنتی شدیم. بنابراین تصمیم گرفتیم با برگزاری سمینار «کتابفروشی در کسب و کار سنتی و مدرن» با حضور کتابفروشان سنتی، مدرن، تخصصی، زنجیره ای و محلی بهترین تجربیات، یافته‌ها و اطلاعات متخصصان و کارشناسان را عرضه کنیم تا زمینه‌ای برای هم‌اندیشی و تبادل نظر و اشتراک تجربیات فراهم شود.

وی بر اهمیت آموزش کتابفروشان تاکید کرد و گفت: آموزش کتابفروشان یکی از حلقه‌های گمشده نیروهایی است که در کتابفروشی‌ها کار می‌کنند. بنابراین لازم است آموزش‌های دوره‌ای برای آنها برگزار شود تا در چنین همایش‌هایی تجربه‌های خود را با هم به اشتراک بگذارند.

مدیرعامل خانه کتاب در پایان گفت: کتابفروشان شرکت کننده در سمینار «کتابفروشی در کسب و کار سنتی و مدرن» از طرف موسسه خانه کتاب و اتحادیه ناشران و کتابفروشان گواهینامه حضور در سمینار را دریافت خواهند کرد.

سمینار « کتابفروشی در کسب و کار سنتی و مدرن» سه شنبه دوم بهمن از ساعت ۸ تا ۱۷ در تالار ایوان شمس واقع در میدان فاطمی، خیابان شهید گمنام، ابتدای بزرگراه کردستان، برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که مدیران فروشگاه های ترنجستان سروش و کافه کتاب آفتاب مشهد در این سمینار سخنرانی خواهند داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن