تازه های کتابدنیای کتاب

روایت «دختر بیست ۲۰» از حجاب و روابط با نامحرم

کتاب جدید مجید ملامحمدی توسط نشر معارف منتشر شد. نویسنده در این کتاب ضمن نشان دادن روابط خانواده ایرانی، مفاهیم اعتقادی را در قالب داستان بیان کرده است.

کتاب جدید مجید ملامحمدی با عنوان «دختر بیست 20» توسط دفتر نشر معارف روانه کتابفروشی‌ها شد. ملامحمدی که فعالیت در حوزه ادبیات کودک و نوجوان را از سال 68 آغاز کرده و سال‌ها تجربه در زمینه نشریات برای این گروه سنی را نیز دارد، در کتاب جدید خود داستان یک دختر با مادربزرگش را روایت می‌کند.

«دختر بیست 20» که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، تلاش دارد در کنار نشان دادن روابط خانوادگی در نظام خانواده ایرانی، مفاهیم دینی و اعتقادی را نیز در خلال این داستان روایت کند. کتاب با نثری شیرین و خواندنی داستان یک دختر با مادربزرگش را روایت می‌کند که از هم دور افتاده و مجبورند این فاصله را با فرستادن پیغام پر کنند. هرچند می‌توانند در فضای مجازی به یکدیگر پیام دهند، اما نامه نوشتن را ترجیح می‌دهند.

هر نامه‌ای که در این کتاب ذکر شده، یک خاطره از ماجراهایی است که مادربزرگ و نوه با موضوع خاصی مثل حجاب، ارتباط با نامحرم، فرهنگ کتابخوانی، تساوی زن و مرد و … در برخوردهایشان با ناهنجاری‌ها و ضد ارزش‌ها داشته‌اند و برای هم روایت می‌کنند.

 

 

مخاطب این کتاب دختران نوجوان هستند که تشنه درک آداب و رسوم ایرانی – اسلامی هستند و شناخت و جدا کردن هنجار از ناهنجار و ارزش‌های والای الهی و انسانی از ضد آنها، یکی از دغدغه‌های آنهاست؛ مجید ملا محمدی سردبیر مجله پوپک و سنجاقک با داستانی کردن این مفاهیم سعی در شناساندن این مفاهیم به آنها دارد.

کتاب دربردارنده 24 نامه است که از جمله عناوین آن می‌توان به «از بوسه‌هایی است که مزه توت فرنگی دارند»، «کتاب‌ها پرنده‌اند»، «دماغ شیطان» و … اشاره کرد.

کتاب «دختر بیست 20» در 96 صفحه و با قیمت  25 هزار تومان توسط نشر معارف به چاپ رسیده و در قفسه کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه