دنیای کتاب

کتابفروشی های شهرستانی پیشتاز طرح پاییزه کتاب۹۷

به گزارش خوشه، اکنون پنج روز از اجرای طرح پاییزه کتاب میگذرد. در این طرح 677 فروشگاه کتاب شرکت نموده اند اما 635 کتابفروشی در حال فروش طبق آمار خانه کتاب عنوان شده است.

در طی روز های گذشته صد و پنجاه و هفت هزار و هفتصد و هفتاد و چهار کتاب به فروش رسیده که میانگین قیمت کتب خریداری شده توسط مردم 23700 تومان است. که این میانگین نسبت به طرح عیدانه حدودا 1500 تومان افزایش یافته است.

جالب اینجاست که در بین ده کتابفروشی اول کشور هنوز هیچ کدام از کتابفروشی های تهران جایگاهی ندارند و این بدین دلیل است که برای کتابفروشی های شهرستانی دو روز زودتر از تهرانی ها طرح تخفیف اجرا شد. شهرستانی ها نیز از این دو روز به خوبی استفاده کرده اند و توانسته اند فاصله ای جدی با کتابفروشی های بزرگ تهران داشته باشند.

خراسان رضوی پرفروش ترین استان هم از نظر مبلغ فروش و هم از نظر تعداد کتاب است. سه کتابفروشی نیز از این استان جزو ده کتابفروشی برتر قرار دارد.  در این استان 57 کتابفروشی در مشهدو 19 فروشگاه در شهرستان ها فعال هستند. مبلغ فروش این استان 548 میلون و 323 هزار و 812 تومان می‌باشد که حاصل از فروش 24 هزار و 692 کتاب بوده است.
در استان تهران با ۱۰۲ کتابفروشی عضو طرح ، تا امروز (سه شنبه 29 آبان ماه) تعداد 21 هزار و 406 نسخه کتاب به مبلغ 535 میلیون و 191 هزار و 74 تومان به فروش رفته است.

استان فارس نیز یکی از استان های موفق است که با 37 کتابفروشی توانسته است رتبه پنجم را بین استان ها بدست آورد. کتابفروشی بچه های کتاب شیراز نیز که از اعضای خوشه است جزو ده فروشگاه پیشتاز کشور است که تاکنون 2066 جلدکتاب بفروش رسانده است.
طرح «پاییزه کتاب»، از پنجشنبه 24 آبان‌ماه در 30 استان کشور و  در استان تهران از شنبه 26 آبان آغاز شده است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه