تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

آشنایی ایرانیان با اسلام را در اثر جدید انتشارات به‌نشر بخوانید

همزمان با دهه پایانی ماه صفر، کتاب «آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی» از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، همزمان با دهه پایانی ماه صفر، کتاب «آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی» از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

این اثر به قلم محمد با‌غستانی کوزه‌گر عضو پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به رشته تحریر در آمده است. آشنایی ایرانیان با اسلام و پذیرش آن فرایندی تدریجی داشته و از گذر مراحل و رخدادهای گوناگون و پر شمار تاریخی تحقق یافته است. در این کتاب، از نخستین مرحله آشنایی ایرانیان با اسلام که در عهد نبوی رخ داده است، برای خواننده تصویرسازی شده است. نویسنده در این اثر کوشیده بر پایه شواهد موجود در قالب ارائه مطالبی دست اول و کمتر اشاره شده‌ به بازسازی ابعاد گوناگون این ارتباط و سیر آن از آغاز تا پایان عمر پیامبر(ص) بپردازد.

مباحث کتاب در ۵ فصل تنظیم شده است. در فصل اول خواننده با پیشینه حضور ایرانیان در جزیره العرب و علل و عوامل آن در یمن که بخش جنوبی عربستان بوده و ارتباط میان دو جامعه ایرانی و عربی آشنا می‌شود. فصل دوم که عنوان زمینه‌های ارتباطی ایرانیان پیامبر را به خود گرفته، این ارتباط و زمینه‌های پیدایش آن را در دوران مکی دعوت نبوی را برای خواننده تصویرسازی کرده است.

 نویسنده در فصل سوم به بیان گزارش‌‌هایی از چگونگی حضور «روزبه» ایرانی یا سلمان در میان اصحاب حضرت رسول اکرم(ص) می‌پردازد که خواننده با فرایند تحول روحی و معنوی آنان آشنا می‌شود.

شیوه‌های ارتباط گیری پیامبر(ص) با بخشی از جامعه ایرانی و آثار آن در گروه‌های امیران مناطق مرزی وابسته به دولت ساسانی در بحرین و عمان از جمله مطالب فصل چهارم کتاب است و در فصل پایانی تلاش شده تا رشد شخصیت ممتاز ایمانی و اسلامی سلمان در پرتو تربیت‌های حضرت رسول اکرم(ص) و تأثیر او بر جریان دولت و دعوت اسلامی برای خواننده ایرانی به تصویر کشیده شود و در قالب پیوست متن نامه‌های پیامبر به امیران و والیان وابسته به ایران و عربستان آمده است.

کتاب «آشنایی ایرانیان با اسلام در عصر نبوی» در ۱۶۸ صفحه، قطع رقعی با شمارگان هزار نسخه منتشر شده و با قیمت ۷۵ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب انتشارات به‌نشر و سایت اینترنتی www.behnashr.com در دسترس علاقه‌مندان به تاریخ اسلام قرار دارد. این کتاب در طرح «نذر فرهنگی» انتشارات به‌نشر تا روز شهادت امام رضا(ع)، با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه