دنیای کتاب

آغاز طرح تابستانه کتاب از ۹ مرداد/ سقف خرید ۳۰۰ هزارتومان شد

همزمان با ایام عید غدیرخم و از تاریخ 9 مردادماه، طرح فصلی و حمایتی از کتابفروشان با عنوان «تابستانه» برگزار می‌شود.

طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ قرار است از ۹ تا ۱۵ مردادماه به مدت ۷ روز در کتابفروشی‌های عضو طرح برگزار شود.

 

 

ز این‌رو کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اقدام کنند.

کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های پیشین توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، برای شرکت در «تابستانه کتاب 1400» نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود، شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را ویرایش و کنترل کنند.

علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت فرهنگی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر اظهارداشت: با توجه به استقبالی که از طرح بهارانه کتاب از سوی مخاطبان انجام شد، رقم اعتبار یارانه بیشتری برای تابستانه تخصیص یافت.

وی با تاکید بر اینکه سقف مجاز خرید برای هر خریدار در بهارانه کتاب ١۴٠٠، دویست هزار تومان بود اما در تابستانه رقم‌ها و اعتبار افزایش یافته اعلام کرد: تابستانه کتاب ۱۴۰۰ با افزایش ۵۰ درصدی اعتبار یارانه همراه شده از این رو مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند تا سقف ۳۰۰ هزار تومان از این طرح خریداری کنند.

وی افزود: در واقع سقف خرید کتاب هم ۵۰ درصد افزایش یافته تا هم کتابفروشی‌ها و هم مخاطبان در شرایط کنونی رضایت داشته باشند.بنابراین یارانه کلی طرح نیز در مجموع به 6 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌‌کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. این طرح‌ها از جمله مزیت‌هایی است که کتابفروشان حضور آن را در ایام رکود فروش کتاب در همه‌گیری کووید ۱۹ ضروری می‌دانند.

اسماعیلی افزود: تسویه با کتاب‌فروشی‌های عضو بهارانه کتاب 1400 نیز به‌زودی به پایان می‌رسد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه