تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«آیینه‌دار نیکوان» با بازار نشر آمد

کتاب «آیینه‌دار نیکوان» نوشته فاطمه رضایی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آیینه‌دار نیکوان» نوشته فاطمه رضایی به تازگی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب مشتمل بر زندگینامه و بررسی آثاری از کلر ژوبرت نویسنده ادبیات کودک و نوجوان است.

کلر ژوبرت تصویرگر و نویسنده خوب حوزه کودک است که با داستان‌سُرایی، آیات قرآن و آموزه‌های دین را برای کودکان ملموس می‌کند. وی از آن قصه‌پردازان خلاقی است که کودکان را عارفان کوچک می‌داند، که کافی است از طریق برانگیختن عواطف و تفکراتشان، «خداگراییِ فطری» در آنان احیا شود و پرورش یابد.

نویسنده کتاب درباره آن می گوید: کلر ژوبرت سال‌ها کودک وار به دنبال کشف آرامش و یگانگی ذاتی، صمیمت و سادگی ناب بوده است. او مهم ترین اهداف نوشتن داستان تخیلی دینی برای کودکان را پر رنگ کردن حضور خداوند در زندگی و تقویت نگاه توحیدی به زندگی، تثبیت عشق کودک به خدا از طریق بیان صفات رحمانی و توجه به نعمت‌های الهی و اهمیت شکر گذاری می‌داند . آشنایی با زندگی و تفکر و شیوه داستان سازی او به خصوص در تلاش جهت ملموس و قابل درک ساختن آیات قرآن برای کودکان می تواند راهگشای خوبی برای نویسندگان ما در موضوعات دینی باشد.

این کتاب با یک مقدمه و پس از آن سال شمار زندگی ژوبرت آغاز می‌شود و پس از آن در فصول دیگری از جمله گفتگو، پرسش‌های نظری درباره ادبیات دینی، هویت در داستان‌های کلر ژوبرت، داستان‌های تخیلی کودکان و قابلیت تبیین مفهوم خدا ادامه می‌یابد و با ارائه فهرست توصیفی آثار دینی کلر ژوبرت و فهرست اجمالی از آثار او به پایان می‌رسد.

کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر کتاب‌های دینی حوزه کودک اصالتا اهل فرانسه است که تاکنون ۱۲۰ اثر از او منتشر شده که در جشنواره‌های متعدد نیز موفق بوده است.

این کتاب با ۱۱۲صفحه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه