تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«ابوالفضلِ مرگ بر شاه» تازه‌ترین اثر انتشارات راه‌یار از زیرچاپ در آمد

کتاب «ابوالفضلِ مرگ بر شاه» خاطرات شفاهی حاج ابوالفضل الماسی از مبارزان انقلاب اسلامی به قلم رضا یزدانی و از سوی انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «ابوالفضلِ مرگ بر شاه» خاطرات شفاهی حاج ابوالفضل الماسی از مبارزان انقلاب اسلامی در قم را به قلم رضا یزدانی و از سوی انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

اگر قم قلب تپنده انقلاب اسلامی باشد، خیابان «چهارمردان» را می‌توان قلب تپنده قم دانست. قلبی که کوچه‌هایش مانند مویرگ‌هایی است که هرچه در آن خون انقلابی‌ها ریخته شد، بیشتر تپیدن ‌گرفت. کوچه‌کوچه این خیابان پر است از اتفاقات و خاطراتی که در شکل‌گیری انقلاب نقش مهمی داشتند؛ از همین روست که می‌توان این خیابان را حقیقتاً خیابان انقلاب دانست. همان طور که بعد از انقلاب به این نام خوانده می‌شود.

در بخشی از این کتاب تازه منتشرشده اینطور می‌خوانیم:

«جمعیت در بیرون مزرعه منتظر آقا بودند. یکی از همراهان آقا رو به جمعیت کرد و گفت: «برید حسینیه! آقا می‌رن اونجا.»

من هم مانند جمعیت خواستم به‌سمت حسینیه بروم؛ ولی دیدم آن شخص به‌سمت محل حضور آقا حرکت می‌کند. رو به او کردم و گفتم: «تو به ما می‌گی برید حسینیه، بعد خودت می‌ری پیش رئیس جمهور. می‌خوای حاج‌آقا رو بیارم اینجا؟»

هاج‌وواج به من نگاه می‌کرد. فکر کرد دارم شوخی می‌کنم. در میان آن جمعیت، شروع کردم به شعار دادن. همین طور که داشتم شعار می‌دادم، ناگهان آقا به‌سمت جمعیت آمدند. دورتادور آقای خامنه‌ای جمعیت ایستاده بود. یک‌دفعه ایشان رو به من کردند و با لحنی خاص گفتند: «مرگ بر شاه! تو هنوز زنده‌ای؟»

بنابرین گزارش، کتاب «ابوالفضلِ مرگ بر شاه» که تحقیق و تدوین آن برعهده رضا یزدانی بوده است، در ۱۴۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را علاوه بر کتابفروشی‌ها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه