اخبار انجمنتازه های کتابدنیای کتاب

گزارش سفر استانی آذربایجان شرقی+ تصویر

سفر مدیر عامل انجمن کتابفروشان خوشه و بازدید از کتابفروشی های استان آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی 64کتابفروشی فعال دارد که سهم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از این تعداد یک کتابفروشی، کتابشهر تبریز است.
اولین دیدار راهی با جناب آقای عابدینی مدیریت کتابشهر تبریز بود. این فروشگاه در یکی از خیابان های اصلی شهر واقع شده این کتابفروشی علاوه بر کتاب، محصولات فرهنگی ، هدایا و لوازم التحریر توانسته با ایجاد کافی‌شاپ در طبقه بالا پاتوق سازی مناسبی برای اهالی فرهنگ و هنر ایجاد کند . آقای عابدینی از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده ‌و توانسته بود با برگزاری رویدادهای مختلف مثل جشن امضا و دعوت از نویسندگان و رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده در بازار بر شهرت و محبوبیت فروشگاه خود بیفزاید.

دیدار با مدیر کل ارشاد استان آذربایجان شرقی جناب آقای بلاغی انجام شد. در این دیدار آقای رضازاده دبیر قرارگاه خاتم الاوصیا استان به بیان دغدغه های جبهه فرهنگی اتقلاب در حوزه کتاب و کتابخونی پرداختند و در ادامه، نظام مسائل انجمن خوشه و مشکلات کتابفروشان توسط آقای راهی مطرح گردید. فقدان پایگاه اجتماعی مناسب برای بچه‌های جبهه فرهنگی و وجود نمایشگاه‌های 50 درصدی با مجوز ارشاد از جمله مسائل اساسی بود که آقای راهی در ابتدای سخنان خود مطرح کردند. همچنین ایشان مسئله ملک و تخصیص و اجاره مناسب برای کتابفروشان را پیشنهاد دادند و از آقای بلاغی درخواست پیگیری نمودند.در ادامه آقای بلاغی فضای اندیشه استان را نامطلوب بشمار آوردند. فعالیت‌های پانتورکی در استان از جمله مسائلی است که استان از حیث فرهنگی با آن درگیر است.


پس از دیدار با مدیر کل ارشاد استان نوبت به دیدار با آقای بابایی، مدیر نهاد کتابخانه‌های استان آذربایجان شرقی، رسید. آقای بابایی گزارش مفصلی از فعالیت‌ها و برنامه‌های خود ارائه کردند که رشد 105 درصدی اعضای کتابخانه‌های استان از جمله نتایج آنها بود. دو پویش «نذر کتاب» و «سفیر دانایی» از جمله پویش‌های برگزار شده توسط نهاد کتابخانه‌ها است.

دیدار بعدی با مسئول کارگروه کتاب قرارگاه خاتم بود که این دیدار با حضور آقای راهی ، آقای رضازاده ، آقای عرب سرخی و سرکار خانم فیضی، مسئول کارگروه کتاب قرارگاه خاتم استان، صورت گرفت . خانم فیضی از فعالیت‌های صورت گرفته در استان گزارش‌هایی را ارائه دادند. برگزاری حلقه نقد کتاب‌های پر سر و صدای بازار کتاب و کتاب‌های پرفروش حوزه موفقیت از جمله فعالیت‌های ایشان بوده است. برگزاری جشن امضا برای کتاب‌های جبهه فرهنگی و دعوت از افراد شاخصی چون حاج حسین یکتا، سرکار خانم غفار حدادی از دیگر فعالیت‌های ایشان بشمار می‌آید. در ادامه آقای راهی از نیاز فرد رابط در استان برای حلقه ارتباطی بین فعالیت‌های انجمن خوشه و فعالیت‌های استانی سخن گفتند و از خانم فیضی خواستند که در معرفی این فرد و توجیه ایشان همکاری لازم را بعمل آورند.

کتابگردی
در این سفر علاوه بر کتابفروشی های عضو انجمن از دیگر کتابفروشی های شهر تبریز نیز بازدید شد؛ کتابفروشی سلام ، دهخدا ، بوستان کتاب ، ارک ، اختر ، تربیت ، دریا ، یاران ، شایسته ، حامد ، خانه کتاب تبریز ، شهر کتاب ولیعصر ، سرای کتاب بهارستان، بانک کتاب ، شهر کتاب تبریز ، کافه کتاب کاف و کافه کتاب هنگام از جمله این بازدیدها بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه