دنیای کتاب

اختصاص یارانه ۱۰ میلیارد تومانی به «سامانه خرید از کتابفروشی»

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد از اختصاص یارانه ۱۰ میلیارد تومانی به «سامانه خرید از کتابفروشی» خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد از اختصاص یارانه ۱۰ میلیارد تومانی به «سامانه خرید از کتابفروشی» خبر داد.

یاسر احمدوند؛ معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد با بیان اینکه دولت سیزدهم، توجه به کتابفروشی‌‌ها را در راستای تحقق عدالت فرهنگی در حوزه نشر در زمره طرح‌های حمایتی خود قرار داده، گفت: در این راستا «سامانه خرید از کتابفروشی» با هدف تسهیل در دسترسی به کتاب، تقویت اقتصاد صنعت نشر کتاب در کشور و بهینه‌سازی کارکرد اجزای این صنعت، تقویت و اصلاح حلقه توزیع و فروش کتاب در کشور، حمایت از کتا‌بفروشی‌های سراسر کشور، فراهم‌سازی بستر مناسب برای بهره‌مندی عادلانه همه اقشار مردم از یارانه و استفاده از بستر مجازی برای کتابفروشی‌ها در دسترس قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم توزیع عادلانه یارانه‌های حوزه نشر بیان کرد: در «سامانه خرید از کتابفروشی»  به خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌ها به‌عنوان مهمترین حلقه توزیع توجه شده و برای آغاز به‌کار این سامانه که امکان عرضه کتاب برای کتابفروشان را تسهیل می‌کند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یارانه ۱۰ میلیارد تومانی درنظر گرفته است. امیدواریم کتابفروشی‌ها با مشارکت در این اقدام، زمینه توسعه کسب و کار خود را فراهم کنند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تأکید بر موضوع تسهیل دسترسی خریداران به کتاب، افزود: اختصاص یارانه به خریداران و فراهم شدن امکان برخورداری از یارانه ارسال، عدالت در دسترسی به کتاب به‌ویژه در مناطق کم برخوردار از کتابفروشی را در پی دارد.

یاسر احمدوند با اشاره به امکانات این سامانه، اظهار کرد: در «سامانه خرید از کتابفروشی» یک کتابفروشی‌ با دارا بودن حداقل امکانات حوزه فناوری اطلاعات، فارغ از بزرگ یا کوچک بودن، می‌تواند فعالیت داشته باشد و از یارانه اختصاص‌ داده شده نیز بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه طیف گسترده‌ای از کتاب‌ها در این سامانه در دسترس مخاطبان خواهد بود، ادامه داد: در «سامانه خرید از کتابفروشی» عدالت در دیده شدن کتاب ها نیز مدنظر بوده و کتابفروشی‌‌ها می‌توانند به عرضه کتاب در موضوعات مختلف اقدام کنند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت کتابفروشی‌ها در مناطق مختلف، گفت: شناساندن کتابفروشی‌ها به مخاطبان در گوشه و کنار کشور، از دیگر اهداف راه‌اندازی این سامانه است که می‌تواند جذب مخاطبان جدید را برای کتابفروشی‌ها در پی داشته باشد تا شاهد رونق در فعالیت این حلقه اثرگذار صنعت نشر باشیم.

یاسر احمدوند افزود: این اقدام یکی از برنامه‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه ویترین و تقویت کتابفروشی‌ها مد نظر دارد و سایر اقدامات نیز به تدریج عملیاتی خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه