تازه های کتابدنیای کتاب

افشای اسناد ترور‌های موساد به روایت یک نویسنده اسرائیلی/ جلد سوم “تو زودتر بکش” به بازار آمد

جلد سوم از مجموعه ۴ جلدی کتاب «تو زودتر بکش» روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از ۶۰ سال ترورهای موساد توسط انشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تو زودتر بکش آخرین اثر تحقیقی برگمن است. کتاب، روایت «اسرائیلی» از پیش زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم است و در این بین بیش از هر چیز ترورهای صورت گرفته از سوی این دستگاه‌ها تمرکز دارد.

برگمن، برای به دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه‌ها، هزاران سند که برخی از آنها، محرمانه بوده و به صورت غیرقانونی، در اختیار او قرار گرفته و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است. اما اهمیت بیشتر این کتاب، به صدها مصاحبه اختصاصی نویسنده با کسانی برمی‌گردد که خود به صورت مستقیم در این سازمان‌ها (یا در وقایع مورد اشاره در کتاب) حضور داشته‌اند و رتبه سازمانی یا عملیاتی برخی از آنها نیز در بالاترین سطح بوده و همین، اطلاعات آنها را به معنای دقیق کلمه «دست اول» کرده است.

نویسنده کتاب و تک‌تک راویانش، به حقانیت اسرائیل ایمان دارند و برخی از آنها، برای این باورشان دست به قتل‌های متعدد، آدم‌ربایی و شکنجه هم زده و بی‌پروا و بدون خجالت، آنها را در همین کتاب بازگو کرده‌اند، ولی با تمام اینها، آنچه در کتاب آمده ضرورتاً به نفع اسرائیل نیست. شاید خود نویسنده نظری جز این داشته و گمان می‌کرده با این کار، مسیر «اصلاح» دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان را نمایان می‌کند، ولی نمی‌دانسته که اقدام او چطور از وحشی‌گری و «خونسردی در جنایت» و «بی‌پروایی در آدم‌کشی» صهیونیست‌ها در طول تاریخشان پرده برداشته است. 

جلد سوم از مجموعه 4 جلدی «تو زودتر بُکش» نوشته رونین برگمن؛ روایتی از روند تشکیل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد است که در قطع رقعی و 464 صفحه و به کوشش وحید خضاب ترجمه و توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن