تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

انتشار کتابی از سید مهدی شجاعی درباره حضرت زهرا(س) پس از ۲۱ سال

کانون پرورش فکری کودکان چاپ جدیدی از کتاب «و العادیات» و «دختر آسمانی»، نوشته سید مهدی شجاعی را در نمایشگاه قرآن کریم عرضه کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، دو عنوان کتاب از سیدمهدی شجاعی با موضوع پیامبر اکرم(ص) و حضرت فاطمه‌زهرا(س) همزمان با سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

کتاب «و العادیات» برای نخستین‌بار در سال 1363 و کتاب «دختر آسمانی» در سال 1381 از سوی کانون منتشر شد و اکنون این دو کتاب به ترتیب به چاپ هفتم و دوم رسیده است. تصویرگری کتاب «والعادیات» را زنده‌یاد بهرام خائف و کتاب «دختر آسمانی» را خشایار قاضی‌زاده بر عهده داشته‌اند.

در خلاصه کتاب «والعادیات» می‌خوانیم: به پیامبر(ص) خبر می‌رسد که عده‌ای در اطراف مدینه سرگرم تدارک برای حمله به مدینه هستند. پیامبر دو بار گروهی را به مقابله با آنان می فرستد، اما هر بار، گروه مجاهد شکست خورده و به مدینه باز می‌گردند. تا اینکه بار سوم، پیامبر پرچم فرماندهی را به دست علی(ع) می‌دهد و…

کتاب «دختر آسمانی»، قصه زاده شدن حضرت فاطمه(س) و آراسته شدن آفرینش به وجود محبوب اوست. کتاب با نگارش و تصاویری زیبا به شرح جایگاه والای آن بانوی ارجمند پرداخته و دلیل گمنام بودن مقبره آن بانو را بیان می‌کند.

کتاب «والعادیات» که برگزیده‌ی جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری شده است در 28 صفحه رنگی با قیمت 40 هزار تومان برای گروه سنی نونهال (9+) منتشر شده است.

کتاب «دختر آسمانی» نیز در 32 صفحه رنگی، قیمت 45 هزار تومان برای گروه سنی «نونگاه» (12+) به چاپ رسیده است. شمارگان این دو کتاب به ترتیب به 18 هزار و پنج هزار نسخه رسیده است.

این دو کتاب در غرفه کانون پرورش فکری در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که روزهای 12 تا 29 فروردین 1402 در مصلای امام‌ خمینی(ره) واقع در انتهای سالن شبستان، ستون 113 با 10 درصد تخفیف برگزار می‌شود، عرضه شده است. 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن