تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

تجربه‌های جالب مادرانه در کتاب «مادر پروازی» منتشر شد

«مادر پروازی» خرده‌روایت‌های مادرانی که از کُره ماه نیامده‌اند به دبیری محمدعلی جعفری توسط نشر شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «مادر پروازی» چهارده خرده‌روایت از مادرانی است که روایت‌گر تجربه‌های متفاوت شده‌اند. با همه مسائلی که ما در طول روز با آن مواجهیم، آن‌ها هم دست و پنجه نرم می‌کنند؛ اما نقش مادرانه خود را هرگز از یاد نمی‌برند. حکایت‌هایی نُقلی و معطرِ مادرانه که وقتی خوانده می‌شود، احساس می‌کنیم ما هم در قالبی دیگر با آن‌ها روبرو بودیم. در بالا و پایین شدن جاده زندگی، مهر مادری سوخت اصلی این مسیر زیبا، شیرین و گاهی تلخ است. جاده‌ای که گاهی انتظار یک حادثه عجیب و پیچیده را در آن نداشتند؛ ولی چرخ روزگار طور دیگری چرخید و آن‌ها مجبور شدند با تمام توانشان در این راه باقی بمانند.
خرده روایت‌هایی مادرانه که اگر با چشم و گوش خودمان ندیده و نشنیده بودیم، مثل خیلی‌ها وجودشان را از بیخ انکار می‌کردیم.
مادران این کتاب یک‌ حرف مشترک دارند و آن اینکه، شرایط زندگی هر طور که باشد، فرزندپروری یکی از ارکان اصلی زندگی است. یک مادر خودش دکتر زنان زایمان است، یک مادر در یکی از دانشگاه‌های توکیو درس می‌خواند و دیگری درگیر سندرم داون فرزندش است و… این مشکلات، صفحه جدیدی از زندگی برای مادران است. درواقع بچه‌ها با تمام مشکلات ریز و درشتشان، جواز ورود آن‌ها به بهشت هستند.چه مرد باشید و چه زن، با خواندن این کتاب تجربه‌های جدیدی را پشت‌سر خواهید گذاشت. تجربه‌هایی از جنس پدران و مادران.

وقتی شنید زیر بار زورگویی مسئولان دانشگاه نرفته‌ام و طرحم را نصفه رها کرده‌ام، تب کرد. باورش نمی‌شد مثل گاو نه من شیر، قید همه سختی‌ها و زحماتم را بزنم. دعوا نکرد. قهر هم معنایی نداشت. اما برق چشمانش خاموش شده بود. همیشه معتقد بود دختر باید درس بخواند و از درسش درآمدزایی کند. حالا همه آرزوهایش بربادرفته می‌دید. من اما مادر بودم. مادر دو پسر هفت و سه‌ساله. چراغ خانه بر مسجد روا نبود. آینده و سلامت روحی فرزندانم را فدای موقعیت شغلی‌ام نکردم. دست‌کم درسی که خوانده بودم، به درد خودم و خانواده‌ام می‌خورد. همین برای من بس بود، اما برای آن‌ها نه.
«مادر پروازی» در 152 صفحه به دبیری محمدعلی جعفری در سال 1402 با شمارگان هزار نسخه و قیمت 80 هزار تومان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه