تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«عصر پیدایی» نوشته‌ای انتقادی بر کتاب «عصر حیرت» به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «عصر پیدایی» که نمایی از جامعه مهدوی و دولت کریمه را به‌نمایش گذاشته است از سوی انتشارات جمکران روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام «علی محمدی هوشیار» در کتابی با نام «عصر پیدایی» نمایی از جامعه مهدوی و دولت کریمه را به‌نمایش گذاشته است و در پی آن است تا براساس روایات و آیات، فهمی جدید از دو مقوله جامعه و حاکمیت مهدوی ارائه دهد و خواننده فهیم را به تأمل وا دارد تا خود را برای ظهور ناگهانی آن حضرت آماده کند.

روح حاکم بر این نوشتار، نگاهی انتقادی است به کتاب عصر حیرت، نوشته مهدی نصیری که شایعه سرگردانی و حیرت را  به دوران غیبت نسبت داده و حجت‌الاسلام علی محمدی هوشیار کوشیده است تا عصر غیبت را «عصر پیدایی حقیقت» معرفی کند و آن شایعه را از بین ببرد.

در این کتاب شهر جهنم، شهر بهشت، ‌جامعه صالحان و مصلحان توصیف شده و اینکه جامعه مصلحان چه مؤلفه‌هایی باید داشته باشد بیان شده است و در آخر به حکمرانی حضرت حجت و زمینه‌های برقراری عدالتش پرداخته است. عدالتی در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، قضایی، اقتصادی، فرهنگی.

کتاب «عصر پیدایی» به قلم حجت‌الاسلام «علی محمدی هوشیار» در ۱۳۲ صفحه و با قیمت ۷۹ هزارتومان توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و روانه بازار نشر شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

جامعه قبل از ظهور امام مهدی(عج)، جامعه قهر و جدایی و جامعه اختلافات بی‌حد و حصر است. ازاین‌رو، باید اصلاح شود و جای خود را به جامعه همدل و همراه بدهد. یکی از اصول اساسی در جامعه مصلحان، همدلی و همراهی آحاد جامعه با یکدیگر است. این همدلی در سایه نگرش برادرانه و دیگردوستانه محقق می‌شود. تا وقتی «اصلاح ذات بین» و تحکیم روابط صورت نپذیرد، سایر مراتب اصلاح نیز معطل می‌ماند و حرکت اصلاحی در جامعه مصلحان عقیم خواهد شد.

این اصلاح تا حدی اهمیت دارد که گویی اساس اسلام را بر آن بنانهاده‌اند. از این‌ رو، جامعه مصلحان، جامعه ارتباطات اخلاق‌محور و دیگردوستانه است که قرآن کریم از آن به «ارتباط برادرانه» تعبیر کرده است. در این جامعه، قهر و فاصله بین مؤمنان منفور است و به‌هیچ‌عنوان نباید رشته ارتباطی مؤمنان قطع و تضعیف شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه