تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

ترجمه جلد دوم «سیره‌نامه امیرالمؤمنین» از راه رسید

جلد دوم کتاب «سیره‌نامه امیرالمؤمنین» دربردارنده حوادث روزگار خلافت سه حاکم پس از پیامبر و نقش حضرت امیر در این حوادث، چگونگی روی آوردن مردم به امیرالمؤمنین علی(ع) برای حکومت و همچنین سیره حکومتی ایشان است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پس از گذشت چند ماه از انتشار اولین جلد از ترجمه کتاب «سیره‌نامه امیرالمؤمنین»، تألیف علی کورانی عاملی، حالا ترجمه جلد دوم نیز از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر شد. مترجم جلد دوم کتاب، همانند جلد نخست، سید ابوالقاسم حسینی (ژرفا) است. جلد دوم دربردارنده حوادث روزگار خلافت سه حاکم پس از پیامبر و نقش حضرت امیر در این حوادث، چگونگی روی آوردن مردم به امیرالمؤمنین علی برای حکومت و همچنین سیره حکومتی ایشان است.

جلد دوم کتاب، در 20 فصل تدوین شده است که عناوین برخی از فصول کتاب عبارت است از: «حجت‌آوری علی در برابر ابوبکر، عمر و عثمان»، «نمونه‌هایی از مراجعه ابوبکر و عمر به علی»، «مقایسۀ ثروتمندی علی با ابوبکر و عمر و عثمان»، «سیاست پیامبر در جذب بنی‌امیه»، «اصول سیاست امیرالمؤمنین در برابر عثمان»، «رنج‌های علی از دستگاه اداری و وزیران عثمان»، «بیعت با علی برای خلافت»، «تلاش‌های علی برای بازگرداندن نظام نبوی»، «پرتوی بر دولتمردان از نظر علی».
       
کورانی در پیشگفتار کتابش، پنج امتیاز برای اثر خود برمی‌شمرد؛ از جمله: پالایش گزارش‌ها و تکیه بر گزارش‌های صحیح، وجود مطالب تازه فراوان و نیز بحث پیرامون موضوعات مستقل و مفصل، مثل تشکیلات مالی امام در مقایسه با دیگران، تشکیلات حکومتی ایشان در قیاس با افراد دیگر، نقش ایشان در فتوحات، تلاش ایشان در زمان حکومتشان برای بازسازی دوران پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم.
 

«سیره‌نامه امیرالمؤمنین: در روزگار خلافت ابوبکر، عمر و عثمان تا هنگام بیعت با وی برای خلافت»، تألیف علی کورانی عاملی، با ترجمه سید ابوالقاسم حسینی (ژرفا)، در 868 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 360 هزار تومان، توسط شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به‌تازگی روانه بازار شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه