تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

خاطرات شهید آیت‌الله رئیسی در آستانه انتشار

«رئیسی عزیز» عنوان اولین کتابی است که به خاطرات شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مقاطع مختلف زندگی این شهید عزیز می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، «رئیسی عزیز»؛ اولین کتاب خاطرات با محوریت شخصیت شهید خدمت، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به کوشش انتشارات حماسه یاران منتشر خواهد شد.

این اثر دربردارنده خاطرات افراد متعدد از شهید رئیسی در موقعیت‌های مختلف زندگی این شهید عزیز است. در واقع کتاب تلاش دارد با بررسی و ارائه خاطرات وی، نگاهی بیندازد به سیر زندگی رئیس جمهور شهید در مقاطع مختلف؛ بدین‌منظور مطالب کتاب به برهه‌های مختلف حضور شهید در آستان قدس، قوه قضائیه و ریاست جمهوری اختصاص دارد. خاطراتی که از افراد مختلف به ویژه اعضای هیئت دولت در این مدت از شهید جمهور مطرح شده، بخش قابل توجهی از کتاب را تشکیل می‌دهد.

عنوان کتاب «رئیسی عزیز» از تعابیر رهبر معظم انقلاب درباره شهید رئیسی انتخاب شده است. ایشان در پیام تسلیت به‌مناسبت شهادت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی فرمودند: رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگی‌هایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد.

محمدصالح دهقانی، مدیر روابط عمومی انتشارات حماسه یاران، به جزئیات بیشتری از کتاب «رئیسی عزیز» اشاره کرد و گفت: با انتشار خبر تلخ سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان در روز 31 اردیبهشت‌ماه، تصمیم بر این شد برای نشان دادن سبک زندگی و شیوه و منش رئیس جمهور مکتبی و مردمی کشور، کتابی تدوین شود. هدف بر این بود که با انتشار این کتاب ضمن زنده نگاه داشتن یاد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در جهت انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری نیز روشنگری کنیم. در واقع انتشارات قصد دارد در حد بضاعت خود وارد این عرصه شود.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از 10 نفر وارد این فعالیت جهادی شده و کمک کردند، ادامه داد: خانواده شهید که قطعاً در آن هنگام شرایط صحبت کردن نداشتند و اعضای هیئت دولت نیز در آن مقطع فرصت گفت‌وگو نداشتند؛ به همین دلیل مبنای کتاب بر خاطرات و صحبت‌هایی گذاشته شد که در آن ایام از رسانه ملی منتشر می‌شد. کتاب «رئیسی عزیز» در یک عملیات جهادی در حوزه تحقیق و پژوهش و در بخش نگارش، با همکاری 10 تن از نویسندگان تدوین شد.

دهقانی اضافه کرد: دو هفته پس از شهادت ایشان، حدود 170 خاطره از زندگی شهید آیت‌الله رئیسی از کودکی تا شهادت و تشییع ایشان جمع‌آوری کردیم. تلاش کردیم خاطرات منتخب نشان‌دهنده سبک مدیریتی و زندگی این شهید عزیز باشد. در این کار افراد متعددی کمک کردند اما در نهایت خانم سعادتمند به این دلیل که تسلط بیشتری به اطلاعات پیدا کرده‌ بود، به عنوان نویسنده نهایی انتخاب شد. در این مسیر از خانم‌ها دخانچی، جابری، موسوی و طهماسبی برای نوشتن خاطرات استفاده کردیم تا سرعت کار بالا رود.

مدیر روابط عمومی انتشارات حماسه یاران افزود: البته به دنبال این هستیم که در ویراست‌های بعدی مطالب ناب‌تری به کتاب حاضر اضافه شود. لازم است برای این کار با افراد متعددی گفت‌وگو کنیم. آنچه امروز در درسترس است حاصل تلاش جهادی است، با این حال تلاش کردیم کار شتابزده نباشد. توجه به منابع، روایت و نوع قلمی که کار را ارائه می‌دهد همواره مد نظر تیم تحقیق و نگارش بوده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه