تازه های کتابدنیای کتاب

«رسیدن به خاتونی که می‌رود» رمانی با موضوع زندگی حضرت زهرا

جدید ترین اثر سیدمحمد سادات اخوی با موضوع زندگی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیه هم‌زمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت توسط انتشارات کتابستان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی انتشارات کتابستان، تاریخ اسلام را از گذشته تاکنون از زوایا و مناظر مختلفی خوانده‌ و مورد بررسی قرار داده‌اند. یکی از مهمترین زوایایِ دیدی که می‌توان مورد نظر قرار داد، شخصیت معظم و معزز دخت پیامبر  اسلام (ص) است.که خود حضرت از زاویه‌ای دیگر همسر امام علی علیه السلام و مادر حسنین علیهم السلام هم هستند.

کتاب پیش رو در قالب رمان نوشته شده است و بر اساس احادیث و روایات تاریخی زندگی حضرت را از بدو تولد تا به آخرین روز پوشش می‌دهد.

دقیق‌تر بخواهیم بگوییم، از آغاز روزهایی خوش در آغوش پدر و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه سلام الله علیه تا افتادن به مصائب در سالی که رسول الله همسر و عمویش را از دست داد. سالی که بعدا « عام الحزن» نام گرفت. پس از آن هجرت به معیت «فواطم» و مولانا امیر المومنین علیه السلام تا زیستن در مدینه و نهایتا از دست دادن پدر و رو به رو شدن با هجوم «غاصبین» پشت در همان خانه که جبرئیلِ امین  واردش نشده بود، مگر آن‌که ماذون بود.

روایت زندگی «ام الائمه» این بار آمیخته شده است با یک روایت دیگر از زندگی و زمانه‌ خود ما و به خوبی این دو روایت بسیار مستقل از هم از نظر محتوی با یکدیگر آمیخته شده‌اند.

رمان « رسیدن به خاتونی که می‌رود» داستان حیات و ممات «انسان کامل» است، داستان «دختر» است، «نبی پرورد».داستان همسر است که یکه و تنها پای «امام» ایستاد.داستان مادر است که «حسنین» را به عالم هدیه کرد.داستان «رسیدن به خاتونی که می‌رود» داستان زندگی و شهادت «علت خلقت» است.

کتاب رسیدن به خاتونی که می‌رود در 186 صفحه و با قیمت50 هزار تومان منتشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه