تازه های کتابدنیای کتاب

رفاقت ناجور از وابستگی به همجنس می گوید

کتاب «رفاقت ناجور» از وابستگی عاطفی نوجوانان به رفیق هم‌جنس می‌گوید.

 

کتاب «رفاقت ناجور» از وابستگی عاطفی نوجوانان به رفیق هم‌جنس می‌گوید. در این کتاب تلاش شده است تا به چیستی، چرایی، و چگونگی درمان این وابستگی پرداخته شود.

این کتاب  به قلم امیرحسین شاپورزاده و به همت دفتر نشر معارف به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش،  مجموعه مخاطب خاص که کتاب اولش، «رفاقت ناجور» نام دارد، قرار است به این مسائل بپردازد و در هر برهه از زندگی جوان و نوجوان او را از گَزَند اشتباهات و آسیب ها در امان نگه دارد.
 
در این کتاب می‌خواهیم با یک داستان شروع کنیم!

داستان زندگی تو .. داستان یک رفاقت که پُر از عاطفه است! پُر از محبت .. اینقدر پُر که با هیچ معیار و میزانی نمی‌توان آن را سنجید و متعجبی که این چه علاقه‌ای است؟ چرا اینگونه شده‌ای ؟ چرا تمام نمی‌شود؟ چرا تو باید دچارش شوی ؟ کِی تمام می‌شود ؟

گاهی کسی را دوست داری بیش از همه! برایش همه جوره مرام می‌گذاری! از پول و زمان و عاطفه‌ات خرجش می‌کنی .. لحظات خوبت را با اون تقسیم می‌کنی، اصلا همه زندگیت را به پای او می‌ریزی و با او خوشبختی و بدون او بدبخت .. نسبت به او حس عشق و علاقه‌ای پیدا میکنی، به هر بهانه‌ای، خود را به او نزدیک میکنی. نمی‌توانی غمش را تحمل کنی .. گاهی ساعت‌ها یواشکی به او زُل میزنی، ساعتها به او فکر میکنی  و حتی گاهی تا نیمه‌ای از شب با او حرف میزنی و انگار سعی میکنی نبودنش را با شنیدن صدایش جبران می‌کنی ..

همه اینها ویژگی‌های یک وابستگی است؛ یک وابستگی با رنگ و بوی عاطفی…با خودت می‌پرسی این چه رفاقتی است ؟ و من می‌گویم اسمش را رفاقت ناجور بگذار!

در این کتاب از روایت یک داستان مستند شروع می‌کنیم؛ داستان زندگی دو رفیق که به هم وابسته شده‌اند و سپس از ویژگی‌های آن وابستگی می‌گوییم که خودت از حال هوای خودت به شناخت کاملی برسی! و سپس از علل و عوامل این وابستگی می‌گوییم که چگونه بوجود آمد و دامن‌گیر زندگی تو شد. سپس ویژگی‌های این وابستگی را می‌گوییم که چه تغییراتی را در ظاهر و باطن زندگی ات رقم زده است.

در ادامه از آسیب‌ها و مشکلات و معضلاتی که با آن دست و پنجه نرم میکنی، می‌گوییم. سپس نوبت ارائه راهکارِ مدیریت عاطفه میرسد که با این راهکارها رفاقتت را سالم و ماندگار نگه داری! و از رفاقتت حال خوبی کسب کنی نه بد حالی و افسردگی. به تو ملاک و معیار میدهیم، که دل به چه کسی ببندی، اصلا چگونه دل ببندی، در چه راهی ببندی، با چه روشی ببندی و چگونه نگهش داری… و در نهایت راهکاری به والدین و مربیان می‌دهیم که چگونه این آسیب طبیعی را پیشگیری و مدیریت کنید .

شاید اولین بار است که چنین کتابی با چنین موضوعی با مخاطب نوجوان و جوان روانه کتابخانه‌ها می‌شود تا حالِ زندگی شما را خوب کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن