تازه های کتابدنیای کتابمعرفی کتاب

«سلام بچه‌ها» رونمایی می‌شود/ مروری بر یکی از مجلات خاطره‌انگیز کودک‌ونوجوان

آیین رونمایی کتاب «سلام بچه‌ها»؛ تاریخ شفاهی شکل‌گیری و گسترش مجله «سلام بچه‌ها» با حضور مهدی خوجه‌گی، محمد حمزه‌زاده، سیدسعید هاشمی، سردبیر مجله «سلام بچه‌ها» در خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آیین رونمایی کتاب «سلام بچه‌ها»؛ تاریخ شفاهی شکل‌گیری و گسترش مجله «سلام بچه‌ها» با حضور مهدی خوجه‌گی، محمد حمزه‌زاده، مدیر سابق بنیاد ملی کتاب، سیدسعید هاشمی، سردبیر مجله «سلام بچه‌ها» و علی جانباز، رئیس حوزه هنری کودک‌ونوجوان در خانه کتاب برگزار می‌شود.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم: «پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دهه شصت و هفتاد دوره اوج و شکوفایی ادبیات کودک‌و‌نوجوان بود. در گستره مجلات کودک‌ونوجوان، کیهان بچه‌ها و رشد از نشریات مهم سال‌های پس از انقلاب اسلامی هستند اما در کنار این مجله‌های سراسری، نشریات کودک‌و‌نوجوان دیگری هم بود با گستره کمتری منتشر می‌شد که گاه مردمی بود و گاه به نهاد یا سازمان خاصی وابستگی داشت.

نشریه «سلام بچه‌ها»، یکی از این مجلات است که توسط دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر می‌شد و پس از مدتی کوتاه به یکی از نشریات موفق و شناخته‌شده در کشور تبدیل شد. در این کتاب که حاصل مصاحبه با دست‌اندرکاران این نشریه است، به‌دنبال ثبت تجربه نشریه کودک‌و‌نوجوان «سلام بچه‌ها»، شناخت زمینه‌های شکل‌گیری و علت‌های اوج‌گیری آن هستیم.»

مراسم رونمایی این کتاب تازه منتشرشده، چهارشنبه ۱۱ آبان، ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. حضور علاقه‌مندان در این برنامه آزاد است.

لازم به ذکر است کتاب «سلام‌ بچه‌ها» که تحقیق و تدوین ان برعهده مهدی خوجه‌گی بوده است، در ۳۱۲ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ جلد و قیمت ۷۰ هزار تومان توسط انتشارات راه یار منتشر شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن