دنیای کتاب

کتاب‌فروشان از سال آینده با نمایشگاه مجازی همراه می‌شوند

کتاب‌فروشان از سال آینده با نمایشگاه مجازی همراه می‌شوند احمدوند در پاسخ به واکنش‌های متفاوتی که درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران صورت گرفت از همکاری با کتاب‌فروشان از دوره آینده این رویداد خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ایرنا، در روزهای برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، زمزمه‌هایی درباره مشکلات و آسیب‌هایی که فروش آنلاین این نمایشگاه به کتاب‌فروشان می‌زند مطرح شده‌بود. برخی از فعالان رسانه‌ای و اهالی قلم، با استناد به این نکته که نمایشگاه کتاب، نباید فروشگاه باشد، از مخاطبان خواستند که از این سایت نمایشگاهی خرید نکنند.
 
یاسر احمدوند، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رویکرد تحریمی نسبت به نمایشگاه مجازی کتاب گفت: به نظر می‌رسد هر حرکت فرهنگی سازنده‌ای برای کشور، عده‌ای بدخواه دارد و عده‌ای تلاش می‌کنند زحمات قشر عظیم پدیدآورندگان، نویسندگان، مترجمان، مصححان، ناشران و… را به حاشیه ببرند.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: با استقبال خوب مردمی و استقبال ناشران از این نمایشگاه، مشخص شد که این ادعا نادرست است، در جامعه نشر و در میان مردم مقبولیت ندارد. تقریبا همه ناشران فعال کشور در این نمایشگاه حضور داشتند، آثار همه نویسندگان مطرح نیز در این نمایشگاه ارائه شد و از همه نقاط کشور هم مردم خرید کردند، بنابراین نمایشگاه مقبول بوده‌است.
 
احمدوند با بیان این که همه می‌توانند نظر خود را اعلام کنند، ادامه داد: آن چه مردم نشان دادند این بود که از این موقعیت راضی هستند.
 
ویترین کتاب‌فروشی ها گنجایش ارائه همه تولیدات نشر کشور را ندارد
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد، درباره اعتراضات کتاب‌فروشان، گفت: واقعیت ماجرا این است که ویترین کتاب‌فروشی‌ها گنجایش ارائه همه تولیدات نشر کشور را ندارد، به همین دلیل درصدی از نشر کشور نمی‌تواند به کتاب‌فروشی‌ها راه پیدا کند.
 
وی ادامه داد: کتاب‌فروشی‌ها طبیعتا علاقه‌مند هستند کتاب‌هایی را عرضه کنند که مشتری دارد و پرفروش است، به همین دلیل تعداد زیادی از آثار اتفاقا علمی و پژوهشی در سطح کشور، از ورود به ویترین‌ها محروم می‌شوند، برای آن‌ها حتما باید فرصتی ارائه کرد که مردم، علاقه مندان، نویسندگان، ناشران بتوانند با عرضه این کتاب‌ها از آن بهره ببرند.
 
احمدوند گفت: این کار به عدالت نزدیک است که ما فرصت ارائه آثار را به همه ناشران و نویسندگان و به همه مردم بدهیم، ضمن این که این نمایشگاه چند روز محدود از سال است و همیشگی نیست، البته ما تلاش می کنیم در سال آینده کتاب‌فروشی ها را هم به این حلقه اضافه کنیم.
 
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، از سوم بهمن کار خود را آغاز کرده بود و با یک روز تمدید، یازدهم بهمن ماه به کار خود در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران پایان می‌دهد.
 
روز گذشته علی رمضانی، رییس نمایشگاه، از فروش بیش از ۹۰ میلیارد تومانی این نمایشگاه خبر داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه