تازه های کتابدنیای کتاب

توصیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صداو‌سیما برای تبلیغ کتاب

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تلاش وزارت فرهنگ برای قطع وابستگی کشور به واردات کاغذ اشاره و با تأکید بر زمینه‌سازی دسترسی به کتاب توصیه کرد صدا‌و‌سیما زمینه تبلیغ رایگان کتاب را فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درگفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیشبرد اهداف تحول‌گرایانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه نشر با تمرکز بر تدوین اسناد بالادستی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، رویکرد تصدی‌گرایانه ندارد تا درامور اجرایی ورود و دخالت کند؛ بلکه سیاست‌هایی را ابلاغ می‌کند.
 
وی با اشاره به تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی به دست‌اندکاران و متولیان حوزه فرهنگ در بحث مسائل حوزه نشر، ادامه داد: یکی از مسائل مهم صنعت نشر، قطع وابستگی کشور به واردات کاغذ است؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی برتحقق این هدف تاکید دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر قطع وابستگی و خودکفائی قرار دارد. اگر وابستگی به کاغذ وارداتی متوقف و از خریداران کتاب از‌جمله دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب، برای تهیه کتاب نیز حمایت شود، به‌طور خودکار از ناشران حمایت خواهد شد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره رویکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تبلیغ کتاب‌های عمومی در صدا و سیما و ممنوعیت تبلیغ منابع کمک آموزشی بیان کرد: باید به صدا و سیما توصیه کرد تبلیغ کتاب‌های مفید برای مخاطبان رایگان باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه، با تأکید بر اهمیت معرفی کتاب در رسانه ملی افزود: پیشنهاد می‌کنم پلتفرم معرفی کتاب طراحی شود. می‌دانیم در کشور پلتفرم‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری از‌جمله فیلم در دسترس کاربران قرار دارد اما پلتفرم معرفی کتاب طراحی نشده است. اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طراحی این پلتفرم اقدام کند، دسترسی علاقه‌مندان به کتاب ناشران سریع‌ و راحت‌تر محقق خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه